تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:
آغاز کشت‌های پاییزه گندم، جو و کلزا در خرمشهر
سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز کشت‌های پاییزه گندم، جو و کلزا در این شهرستان و تامین کودهای مورد نیاز کشت پاییزه خبر داد.

محمد مطرودی امروز با اشاره به آغاز کشت پاییزه در این شهرستان، اظهار کرد: کشت پاییزه گندم و جو و کلزا در شهرستان خرمشهر که عمدتا در حوزه دهستان غرب کارون است آغاز شده است.

وی تصریح کرد: کشت‌های پـاییزه شهرستـان شـامل 7 هزار هکتار گندم، یک‌هزار هکتار جو و 400 هکتار کلزا است که کشاورزان در این فصل اقدام به تهیه زمین با ادوات مکانیزه و تدارکات لازم از جمله تهیه کودهای شیمیایی، بذر بوجاری و ضدعفونی می‌کنند.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: پس از انجام سایر اقدامات لازم برای کشت، کشت توسط کشاورزان انجام و پس از کشت، زمین آبیاری می‌شود.

مطرودی با تاکید بر نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی خرمشهر بر روند کشت در این شهرستان، عنوان کرد: در طول این فصـل کارشناسان مدیریت و مراکز بر عملکرد کشاورزان نظارت و توصیه‌های لازم را به کشاورزان می‌دهند.

وی در ادامـه یادآور شد: بهــترین تاریخ برای کشـت گندم (نخستین آبیـاری) 15 آبـان تا 15 آذرماه و برای کشت کلزا از 25 مهر تا 20 آبان‌ماه توسط مراکز تحقیقات توصیه شده است.

*تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت‌های پاییزه

سرپرست اداره جهاد کشاورزی خرمشهر از تهیه کود کافی توسط اداره تعاونی روستایی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه گندم و جو و کلزا، به اندازه کافی توسط اداره تعاونی روستایی شهرستان خرمشهر تهیه و محدودیتی برای کشت‌های پاییزه از جمله گندم، جو و کلزا وجود ندارد.

مطرودی افزود: کود شیمیایی در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو و کلـزا نقش مهمـی ایفـا می‌کند و کـاربرد آنهـا بـرای محـصولات کشـاورزی بسیار ضروری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس کشاورزان باید به توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی توجه کرده و با کاربرد به موقع و به مقدار از مزایای استفاده از کودهای شیمیایی بهره‌مند شوند، در غیر اینصورت عملکرد محصول و در آمد آنها کاهش خواهد یافت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار