تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۵۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
174 هزار ورزشکار خوزستانی زیر پوشش بیمه
رییس هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان گفت:بیش از 174 هزار ورزشکار خوزستانی زیر پوشش بیمه ورزشی و صندوق حمایت از ورزشکاران می باشند.

پرویز روزه دار روز شنبه افزود: تلاش می شود این رقم امسال به بیش از 200 هزار نفر برسد که این میزان پنج درصد جمعیت استان خوزستان را شامل می شود.

وی گفت: ورزشکاران با پرداخت حق بیمه مصوب فدراسیون ها زیر پوشش بیمه قرار گرفته و از مزایای آن بهره مند می شوند.

روزه دار از احداث و راه اندازی کلینیک تخصصی ورزشکاران در استان خوزستان خبر داد و افزود: این کلینیک در برنامه هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان و در قالب یک برنامه پنج ساله تعریف شده است.

وی همچنین از راه اندازی درمانگاه این هیات خبر داد و گفت: در این درمانگاه که در اهواز راه اندازی می شود مرکز طب عمومی ، مراکز مشاوره خصوصا در بخش های روانشناسی ، دوپینگ و مکمل ها همچنین خدمات تخصصی ارتوپدی و دندانپزشکی ارایه می شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان شاخص فعالیت این هیات را ارائه آموزش های لازم در رابطه با پزشکی ورزشی ذکر کرد و افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری کلاس های آموزشی پزشکی در شهرستان های اندیمشک ، دزفول ، ماهشهر ، آبادان و امیدیه برگزار شده است.

وی تمرکز و نظارت بر فعالیت باشگاهها را از دیگر اقدامات این هیات برشمرد و نسبت به عرضه مواد نیروزا در برخی باشگاههای ورزشی هشدار داد و افزود: با توجه به خطرات ناشی از مصرف این مکمل ها و نیز فروش مکمل های حیوانی در برخی باشگاهها لذا با نظارت دقیق بر عملکرد باشگاهها از این تخلفات جلوگیری شد.

وی گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان تعدادی باشگاه متخلف در این زمینه تعطیل شدند.

کارگاه آموزشی در رابطه با بیمارهای شایع زنان از جمله پوکی استخوان زیر نظر رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.

این دوره به همت واحد جوانان اداره ورزش اندیمشک برگزار و به شرکت کنندگان گواهی اعطا شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار