تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۷۵۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون رئیس جمهور،
کارگروه پژوهش و فناوری خوزستان برگزار شد
معاون علمی و فناوري رئيس جمهور با اشاره به اهميت بحث تجاري‌سازي پژوهش‌ها، تاکید کرد:‌ بايد بتوانيم از محل پژوهش‌ها درآمدزايي و به تبع آن اشتغال‌زايي و تولید ثروت داشته باشيم.

دکتر سورنا ستاري در كارگاه پژوهش، فناوری و تحول اداری خوزستان كه عصر روز شنبه(يكم آذرماه) در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهاركرد:‌ بايد فعاليت دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد كه درصد قابل توجهي از درآمدهاي آن از محل شركت‌هاي دانش بنيان و يا قراردادهاي صنعت با دانشگاه تامین شود.

وي افزود: جهت‌گيري‌هاي ما بايد عوض شود؛ رويكرد ما گسترش و توسعه شركت‌هاي دانش بنيان است. انتظار داريم اساتيد داراي طرح یا خودشان طرح را اجرايي كنند يا اين‌كه طرح ها را برای اجرا به ديگران بفروشند.

ستاري تصريح كرد: ‌درصدد هستيم كه طرح‌ها تجاري‌سازي شود؛ پژوهش درآمدزا است اما توسط مراكز دولتي هم‌چون پژوهشگاه‌ها و توسط دولت نمي‌توان كار تجاري‌سازي را دنبال كرد ولی مي توان در اين مراكز تكنولوژي را توسعه داد و سپس آن را به بخش خصوصي جهت اجرا فروخت.

در ادامه اين نشست عبدالحسن مقتدايي استاندار خوزستان، اظهاركرد: ‌اگر كسي تحقيق يا طرحي را ارايه مي‌دهد بايد خودش به دنبال اجراي آن باشد و اجراي آن را پيگيري كند.

وي افزود: اگر استادي طرحي را ارايه كرد بايد بتواند خودش آن را عملي كند نه اين‌كه فقط نسخه‌اي بپيچد و هيچ‌گونه عمل يا اجرايي به دنبال آن نباشد.

مقتدايي تصريح كرد:‌ انتظار داريم كه پول و بودجه در جايي هزينه شود كه اثربخشي و ماندگاري آن بيشتر باشد.

استاندار خوزستان افزود: مطمئن باشيد در کشور آن‌جا كه تحقيقات هدفمندی وجود داشته و انجام شده‌است، قطعا اثر خود را گذاشته است.

در این نشست متولیان مراکز و موسسات پژوهشی و آموزشی خوزستان به بیان دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار