تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۵۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیمشک خواستار شد
ثبت ملی حماسه چهارم آذر اندیمشک در تقویم
فرماندار اندیمشک خواستار ثبت حماسه چهارم آذر سال 1365 این شهر به عنوان روز مقاومت و مظلومیت مردم اندیمشک در تقویم ملی شد.

حمیدرضا گودرزی روز یکشنبه ثبت این حماسه را از جمله مطالبات مردم شهید پرور این شهرستان برشمرد و افزود:مردم اندیمشک در طول هشت سال جنگ تحمیلی زیر بمباران وحشیانه دشمن بعثی ایستادگی کرده و از رزمندگان اسلام پشتیبانی کردند.

وی همچنین از برگزاری آیین بزرگداشت حماسه چهارم آذر در سالروز طولانی ترین بمباران هوایی در میدان راه آهن اندیمشک محل بمباران هوایی دشمن در روز سه شنبه خبر داد و گفت:در چهارم آذر ماه سال 1365 شهر اندیمشک مورد حمله هوایی 54 فروند هواپیمای دشمن بعثی قرار گرفت.

فرماندار اندیمشک بیان داشت:در این حمله وحشیانه شهر اندیمشک برای مدت یک ساعت و 45 دقیقه هدف بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و 300 تن به شهادت رسیده و 500 نفر نیز مجروح شدند.

گودرزی گفت:بیش از 70 تن از شهدای این بمباران هوایی از اندیمشک و مابقی از سایر استان های کشور بودند که در ایستگاه راه آهن اندیمشک و بازار این شهر حضور داشتند.

وی افزود:آیین بزرگداشت حماسه چهارم آذر اندیمشک با حضور اقشار مختلف مردم ،خانواده های شاهد ، ایثارگر و میهمانان کشوری برگزار می شود.

مردم اندیمشک با تقدیم یکهزار شهید نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس داشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار