تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۷۵۶۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثير آموزش بر توسعه كسب و كار
مدیرعامل شرکت آموزشی کامیاران با بیان این‌که متاسفانه بسياري از مديران صنايع كوچك و متوسط نگاه هزينه اي به آموزش دارند و به تاثير آن در توسعه كسب و كار خود پي نبرده اند، گفت: آن‌ها از نقش آموزش در پيشبرد اهداف خود غافل هستند.

غلامعلی قاسمی اظهار کرد: اين نگرش مشكلاتي در ارايه خدمات آموزشي به صنعت فراهم آورده است و به نظر مي رسد اين گروه از مديران نيازمند تغيير رويكرد خود نسبت به امر آموزش هستند. بديهي است فقدان انگيزه صنايع، مانع بزرگي براي برگزاركنندگان دوره هاي آموزشي است.

وی افزود: از سوي ديگر برگزاري دوره ها و سمينارهايي با محتواي ضعيف و غيركاربردي كه اين روزها رواج زيادي پيدا كرده است، موجب دلسردي صاحبان صنايع و روي گرداني آنان از مشاركت در امر آموزش شده است. تمايل برخي از صنايع متمول براي حضور در اين رويدادهاي پر زرق و برق و كم محتوا كه عمدتا در خارج از استان برگزار مي شود، متاسفانه به تدريج در حال شكل دهي يك الگوي نامناسب از دوره های آموزشي است.

قاسمی تصریح کرد: باوجود این‌که مراكز آموزشي معتبري در استان فعاليت مي كنند، متاسفانه برخي از صنايع بزرگ با پيش فرض غاز بودن مرغ همسايه، خدمات آموزشي مورد نياز خود را از خارج از استان تامين مي كنند كه اين خود موجبات تضعيف مراكز آموزشی را فراهم آورده است.

وی درباره تاثیر آموزش در صنعت عنوان کرد: آموزش همیشه یک راه مطمئن برای رشد، بقا، سودآوری و بهبود عملكرد می باشد و فقدان یا کمبود آن می تواند سازمان را در مسیر دستیابی به اهداف خود دچار چالش های اساسی کند.

قاسمی بیان کرد: ارایه آموزش و بهسازی توان نيروی انساني سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغييرات سازماني و محيطي، به طور موثر فعاليت خود را انجام دهند و بر كارايي خود بيفزايند.

وی ادامه داد: بدون شک آموزش از مهمترين و موثرترين تدابير برای تجهيز، بهسازي و بهره وری نیروی انسانی است و باید يك فرآيند مداوم و هميشگي باشد، زیرا همه سطوح سازمان از مدیران ارشد تا کل مجموعه، از مشاغل ساده تا پيچيده، نیازمند آموزش و يادگيري مهارت‌هاي جديد هستند و بايد همواره از روش های نوین و کارآمدتری برای انجام وظایف خود استفاده کنند.

قاسمی گفت: سازمان هایی که می خواهند توان خود را در رقابت پذیری بالا ببرند باید به اهمیت نيروي انساني به خوبی واقف باشند. اقتصاددانان معتقدند آنچه در نهايت روند توسعه اقتصادی یک کشور را تعيين می كند، منابع انساني آن و نه سرمايه و يا منابع مادي ديگر است. در واقع اين منابع انساني شایسته هستند كه از منابع به خوبی بهره برداری می کنند. كشوري كه نتواند مهارت‌ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملي به نحو موثري بهره برداري كند، در هیچ بخشی قادر به توسعه نیست.

وی افزود: اگر كاركنان شاغل در صنایع، آموزش های مرتبط با شرح وظایف خود را دیده باشند بهتر می توانند در بهبود عملکرد سازمان سهیم باشند. در واقع آموزش موجب هماهنگی و همسویی کارکنان با سازمان می شود و اين امر در تحقق اهداف سازمان و دستيابي به خط مشي‌هاي تعيين شده براي سازمان اهميت زیادی دارد.

قاسمی اظهار کرد: از طرف دیگر آموزش، افزايش رضايت شغلي و بهبود روحيه كاركنان را به دنبال دارد. در بسیاری موارد حوادث كاري به دلیل ناآگاهي و نداشتن مهارت كافي كاركنان رخ مي دهد. علاوه بر این با آموزش های لازم می توان ضایعات و در نتیجه هزینه ها را کاهش داد.

وی با اشاره به این‌که شرکت کامیاران در سال 1376 تاسیس شده است، خاطر نشان کرد: دفتر شركت در شهرك صنعتي شماره يك اهواز واقع است و در اكثر شهرستان هاي استان خوزستان از جمله آبادان، اميديه، مسجدسليمان، انديمشك و همچنين در استان هاي كرمانشاه و هرمزگان داراي نمايندگي است و ارایه خدمات اثربخش در جهت بهبود عملکرد سازمان‌های تولیدی و خدماتی، ماموریت این شرکت است. همچنین آکادمی کامیاران در 6 سال گذشته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان مرکز آموزش و مشاوره برتر استان انتخاب شده است.

قاسمی برگزاری دوره آموزشي HSE ، دورهISO9001 یا سيستم مديريت كيفيت و دوره هاي كارآفريني مانند "از ايده تا عمل" را از جمله دوره های آموزشی این مرکز برشمرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار