تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۵۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید کرد؛
لزوم ایجاد بانک توسعه صادرات در شلمچه
رییس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی خرمشهر بر لزوم ایجاد بانک توسعه صادرات در محل پایانه مرزی شلمچه تاکید کرد.

سیداحمد حسینی‌فر اظهار کرد: اقتصاد هر منطقه ای با بانک عجین است و بدون بانک اقدام موثری نمی توان انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‏، تجار و بازرگانان ما در زمینه مبادلات و جابه‌جایی پول با مشکلاتی روبه‌رو هستند؛ بنابراین اگر شعبه بانک توسعه صادرات با قابلیت ارزی و ریالی در مرز ایجاد شود قطعا این مساله روند انجام مبادلات پولی تجار و بازرگانان را تسهیل می‌کند.

حسینی‌فر تصریح کرد: حتی علاوه بر نیاز تجار و بازرگانان به وجود بانک ارزی، این بانک برای ارایه خدمات به زائران عراقی و ایرانی که در مرزها تردد می کنند نیز ضروری است. در واقع ما باید تسهیلاتی برای این زوار ارایه دهیم، زیرا این زوار ارز وارد کشور می‌کنند.

وی بیان کرد: انتظار ما این نیست که بانک ارزی شبانه‌روزی باشد، حتی اگر این بانک بتواند در دو شیفت کاری یا تا ساعت 20 شب خدمات ارایه دهد برای ما کافی است. در حال حاضر دو باجه بانک ملی و صادرات در مرز وجود دارد که خدمات این باجه‌ها ارزی نیست.

حسینی‌فر گفت: در حال حاضر کشور عراق متقاضی کالای ایرانی است و با توجه به حجم بالای صادرات از خرمشهر به عراق در صورت وجود زیرساخت‌های مناسب می‌توان در خرمشهر شاهد حماسه اقتصادی و صادراتی باشیم.

وی افزود: پایانه مرزی شلمچه دارای دو دروازه ورودی و خروجی است که انتظار داریم این تعداد به چهار دروازه برسد. در این صورت ورود و خروج کالاها به ویژه تره‌بار به صورت بهتری انجام خواهد شد.

حسینی‌فر اظهار کرد: محصولات تره‌بار حساسیت خاصی دارند، بنابراین بایدبا مدت زمان و تاخیر کمتری از مرز تردد کنند و شرایط صادرات این اقلام با سایر اقلام همچون مصالح ساختمانی متفاوت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار