تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۵۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد:
واگذاری70وظیفه‌شهرداری‌به‌دفاترپیشخوان در آبادان
شهردار آبادان گفت: کار واگذاری 70 وظیفه شهرداری به سه دفتر پیشخوان خدمات دولت به طور آزمایشی آغاز شد.

محمودرضا شیرازی امروز با اشاره به نهایی شدن مراحل واگذاری برخی وظایف شهرداری به دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: موافقت‌نامه‌ای را اسفندماه سال گذشته با معاونت توسعه و پشتیبانی استانداری خوزستان در ارتباط با واگذاری برخی از وظایف شهرداری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت امضاء کرده و در هشت ماه گذشته مراحل واگذاری را هفت مرحله به پیش برده‌ایم.

وی از توسعه خدمات به شهروندان و کاهش ترددهای شهری به عنوان اهداف اصلی اجرای این طرح نام برد و عنوان کرد: شهرداری در این مدت اقدام به آماده‌سازی شرایط واگذاری برخی خدمات خود از طریق دفاتر پیشخوان کرد.

شهردار آبادان با بیان اینکه در راستای رفاه حال شهروندان باید به سمت شهر الکترونیکی پیش برویم تصریح کرد: شهرداری در گام نخست اقدام به شناسایی و ارائه برنامه اصولی مدل کلانشهری همچون مشهد را کرد زیرا ارائه خدمات از طریق این دفاتر علاوه بر جلب رضایت‌مندی شهروندان، روند کار شهرداری را نیز سرعت بخشیده است.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان از شناسایی دفاتر پیشخوان، اخذ مجوزهای قانونی شهری و استانی و برگزاری جلسات اولیه با مسئولان دفاتر و مسئولان اداری استان را از دیگر مراحل واگذاری امور شهرداری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت عنوان کرد.

شهبازی یادآور شد: با شناسایی نقاط ضعف و قوت و تبیین برنامه جامع و اصولی به‌ منظور اجرا، آغاز به کار آزمایشی این طرح در سه منطقه شهری آغاز و حداکثر تا اواخر آذرماه جاری ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: در شهرداری آبادان حدود 70 فرآیند در راستای واگذاری شناسایی شده‌اند.

شیرازی از شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، معاونت اداری و مالی و سازمان تاکسیرانی به عنوان برخی از حوزه‌های واگذاری شده به دفتر پیشخوان خدمات دولت نام برد، و افزود: در زمان حاضر چهار دفتر پیشخوان دولت شناسایی شده که دارای امکانات لازم برای انجام امور شهرداری با کمترین مشکل و بیشترین بازدهی و در راستای ارائه خدمات به شهروندان هستند.

شهردار آبادان با قدردانی از تلاش‌های سازمان فاوا در راستای انجام تمام مراحل اجرای کار، خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان دفاتر پیشخوان مورد نظر توسط این سازمان انجام شد ضمن آنکه دکل‌های شبکه وب نیز در هر چهار دفتر نصب شده و با سازمان فاوای شهرداری لینک شده‌اند.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان در پایان تصریح کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در زمینه عدالت‌ورزی، کاهش فساد اقتصادی و اداری، استفاده عمومی و انعطاف‌پذیری سازمانی و رضایت‌بخش بودن مردم به ارائه خدمات می‌پردازند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار