تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان خبر داد:
برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شهری آبادان
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌های این شهر خبر داد.

حمید حنظل عیدانی امروز اظهار کرد: با توجه به اهمیت فضای فرهنگی، ساماندهی و بازسازی شهری، کمک به بافت فرهنگی شهر، ارتقای کیفی ارزش‌های بصری و زیباسازی شهری این کار انجام می‌گیرد.

وی افزود: پتانسیل‌های موجود شهری و حضور بستر مناسب برای خلق آثار ماندگار هنری که بخشی در راستای حفظ آثار هشت سال دفاع مقدس و مقاومت این شهر شهیدپرور بوده، به‌عنوان دلایل اصلی برگزاری این سمپوزیوم است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه، این سمپوزیوم «فرهنگ مقاومت و توسعه اقتصادی» است، اضافه کرد: در این سمپوزیوم از 10 مجسمه‌ساز برتر و توانمند کشورمان که مورد تفقد مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، دعوت به همکاری شده است.

حنظل عیدانی تصریح کرد: این سمپوزیوم نقش به‌سزایی در ایجاد تحول در فضای شهری و رشد هنری شهری به‌ویژه در منطقه آزاد اروند ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری در این زمینه، از اعضای شورای شهر، شهرداری و اساتید دانشگاهی به عنوان اعضای این شورا نام برد و یادآور شد: در این سمپوزیوم 25 نفر شامل 10 مجسمه‌ساز، 10 دستیار و پنج عضو مرتبط حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: ساخت بافت فرهنگی و بصری، انتقال مفاهیم از طریق مجسمه‌های شهری، تقویت کیفی زیباسازی شهر، کمک به جاذبه شهری به ویژه در بخش جذب توریسم گردشگری در منطقه، پر کردن خلاء وجود مجسمه‌ها و المان‌های شهری، نگهداری آثار خلق شده ارزشمند در محیط و میادین شهری و وجود توجیه اقتصادی آثار خلق شده برای شهرداری از جمله اهداف برگزاری این سمپوزیوم به شمار می‌رود.

حنظل عیدانی افزود: با بررسی فضای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و مذهبی در کمیته‌ای نمادهای شهری تعریف و ترسیم می‌شود که مجسمه‌سازان نیز بر اساس آن اقدام به خلق اثر می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مجسمه‌سازان با گردهمایی در محل پارک بازسازی به خلق آثار هنری می‌پردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان تصریح کرد: شهروندان آبادانی می‌توانند با مراجعه به پارک بازسازی واقع در جنب پل کابلی امام رضا(ع) از نزدیک با شیوه کارکرد هنرمندان مجسمه‌ساز کشورمان آشنا شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار