تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۷۵۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشارنیا:
سرقت‌های خرد دغدغه‌ مردم خوزستان است
رییس‌کل دادگستری خوزستان بر لزوم همکاری بیشتر میان دادگستری، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سلاح و مهمات تاکید کرد.

فرهاد افشارنیا در مراسم تودیع و معارفه رییس‌کل دادگستری استان خوزستان، سرقت‌های خرد را از دغدغه‌های مردم استان دانست و اظهار کرد: این موضوع تنها در استان ما رخ نمی‌دهد بلکه در بیشتر استان‌ها، سرقت‌های خرد جرم اول شهرها است.

وی افزود: در خوزستان حدود 450 هزار نفر حاشیه‌نشین هستند که عمدتا از کار دائم برخوردار نیستند. لذا باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه داشت و با کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، میزان وقوع سرقت‌های خرد را به حداقل رساند.

افشارنیا به قاچاق مواد مخدر و سلاح و مهمات اشاره کرد و گفت: این موضوع، دغدغه مردم عزیز استان است. به هر حال کارشناسان همه مطلع هستند که متاسفانه استان خوزستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد. این مسیر از استان سیستان بلوچستان به سمت خلیج قباد و از آن طرف از طریق مرز آبی به خرمشهر و آبادان می‌رسد و قاچاق وارد استان و سپس کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است در این زمینه همکاری بیشتری با نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و برادران گمنام در وزارت اطلاعات داشته باشیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: در خصوص اطاله دادرسی که دغدغه همه مسئولان و به خصوص رهبر معظم انقلاب است، نیز سعی خواهیم کرد در همه واحدهای قضایی و با همکاری مسئولان، ورودی پرونده‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: متاسفانه حجم بالای ورودی این پرونده‌ها در جاهای دیگر ایجاد می‌شود و سیستم قضایی را درگیر می‌کند، لذا در صدد تنظیم برنامه مناسب برای بهبود روند اطاله دادرسی هستیم.

محمدباقر الفت، رییس‌کل پیشین دادگستری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: به تایید مقامات امنیتی عالی کشور، خوزستان امروز دارای امنیت قابل قبول است و مرزها نیز در امنیت به سر می‌برند.

وی گفت: احساس آرامش و امنیت مردم استان خوزستان بهتر از سالیان گذشته است و این محقق نمی‌شد مگر با همدلی، وفاق و هم‌پوشانی مقامات و مدیرانی که در این جلسه حضور دارند که در عالی‌ترین مرتبه، شورای تامین استان قرار داد.

الفت ادامه داد: این افتخار را در خوزستان داریم که مدیران، شبانه‌روزی و با اخلاص فعالیت می‌کنند. امید است همچنان مدبرانه، هوشمندانه، و توانا و هدفمند به فعالیت شان ادامه دهند. در پنج سال گذشته به دلیل حمایت های بسیار خوب قوه قضاییه و مدیریت کلان استان، در امر رسیدگی و دادرسی پرونده‌ها شاهد تحولاتی بوده‌ایم و همچنان در صدد به حداقل رساندن پرونده های وصولی در دادگاه و دادسراها هستیم.

وی افزود: در این مدت اقدامات بسیار خوبی در حوزه مواد مخدر، برخورد با ضدانقلاب و جریان‌های انحرافی انجام شد و قضات به همراه سایر دستگاه ها در این زمینه ها به روز عمل کردند.

رییس‌کل پیشین دادگستری خوزستان گفت: در این پنج سال گذشته در حوزه عمرانی اقدامات بسیار خوبی انجام شد. به طوریکه دادگستری در این حوزه از نظر ساختمان بی نیاز است و تنها شهرستانی که ساختمان اداری ندارد، مسجدسلیمان است که با توجه به اخذ مصوبه لازم در این زمینه، این شهرستان نیز از یک ساختمان مناسب بهره‌مند خواهد شد.

الفت در خصوص نظارت بر عملکرد پرسنل دادگستری گفت: مجموعه دادگستری خوزستان از حیث سلامت و ارتقای اداری قابل توجه است و می شود آن را به عنوان پایلوت در کشور معرفی کرد.

رییس‌کل پیشین دادگستری خوزستان انتصاب دکتر افشارنیا به این سمت را نقطه عطفی در امر انتصابات در استان دانست و گفت: این امر از تیزهوشی ریاست قوه قضاییه و دقت‌نظر اعضای شورای قضایی کشور است. بنده نیز تصور می‌کنم که در این مدت پنج سال حق مردم را تا آنجا که در توانم بود، ادا کردم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار