تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۷۵۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر:
ادارات تا 15 آذرماه برنامه خود را به دبیرخانه ستاد پژوهش خرمشهر تحویل دهند
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از ادارات و دانشگاه‌های خرمشهر خواست تا 15 آذرماه برنامه خود برای هفته پژوهش را به دبیرخانه این ستاد تحویل دهند.

وحید یاوری عصر امروز در جلسه کمیته اجرایی بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن جلسات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با تأکید بر اهمیت پژوهش و فناوری اظهار کرد: پژوهش و فناوری در برنامه‌های توسعه کشور از جایگاه ویژه و کلیدی برخوردار است که هر ساله در تاریخ خاصی در سراسر کشور هفته‌ای برای بزرگداشت این مهم با عنوان هفته پژوهش تعیین شده است.

وی، هدف جلسه را استفاده از خرد جمعی دانست و ادامه داد: هدف اصلی از این جلسه انجام هماهنگی‌های لازم و استفاده از نظرات و پیشنهادات اعضای کمیته اجرایی بزرگداشت هفته پژوهش برای برگزاری برنامه‌های این هفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به برشماری برنامه‌های این هفته پرداخت و عنوان کرد: برجسته‌ترین برنامه هفته پژوهش تقدیر و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر خرمشهر و آبادان برای ایجاد انگیزه بیشتر خصوصا در پژوهشگران جوان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته منطقه آزاد اروند تأمین هدایای این پژوهشگران را تقبل کرده بود که متأسفانه این امر محقق نشد؛ از این جهت باید تصمیمات لازم در این خصوص نیز اتخاذ شود.

یاوری، تعداد افراد مدنظر برای تقدیر را اعلام کرد و متذکر شد: مقرر شده امسال یک نفر عضو هیئت علمی و یک دانشجو از گروه‌های 6گانه، همچنین 6 نفر متشکل از سه پژوهشگر از میان مدیران، فرهنگیان و سه دانش‌آموز از بدنه آموزش و پرورش و یک نفر نیز از هر اداره و اعضای کمیته اجرایی به دبیرخانه جهت تقدیر معرفی شوند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از مؤثر‌ترین راه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی و پژوهشی سال گذشته است، عنوان داشت: در سال‌های گذشته ادارات خرمشهر در زمینه شرکت در نمایشگاه حضوری فعال داشته‌اند و امسال نیز ارگان‌هایی که تمایل به داشتن غرفه در نمایشگاه دارند تا تاریخ دهم آذر ماه سال جاری فرصت دارند با تکمیل فرم و انجام مکاتبات با فرمانداری آمادگی خود را اعلام کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به نواختن زنگ پژوهش در نخستین روز از هفته پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: با هدف ایجاد جرقه اول در ذهن دانش‌آموز ساعت هفت و 30 دقیقه صبح روز 23 آذر این زنگ در تمام مدارس خرمشهر و آبادان نواخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا از اداره آموزش و پرورش خرمشهر خواستاریم یک مدرسه را برای اجرای رسمی مراسم نمادین نواختن زنگ پژوهش با حضور مسئولان و با هدف اطلاع‌رسانی درباره آغاز هفته پژوهش معرفی کند.

یاوری در بخش پایانی سخنان خود از ادارات خواست تا پانزدهم آذر ماه سال جاری برنامه‌های خود را برای هفته پژوهش به دبیرخانه ستاد برگزاری این هفته، اعلام کنند و تصریح کرد: از تمام ادارات و سازمان‌ها خواستاریم تا تاریخ 15 آذر برنامه‌های خویش را برای این هفته اعم از برگزاری کارگاه‌ها و سمینار‌ها به دبیرخانه اعلام کنند تا با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده زمینه حضور و بهره‌گیری افراد را فراهم سازیم.

وی در پایان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی کامل و به موقع از برنامه‌ها و همچنین مستندسازی اقدامات انجام شده طی هفته پژوهش دو اصل مهم در اجرای برنامه‌های این هفته هستند که امیدواریم تمام ادارات این امر مهم را جدی بگیرند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار