تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۵۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده خرمشهر: از پالایشگاه آبادان شکایت کرده‌ام
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای پیگیری دریافت عوارض آلایندگی از پالایشگاه آبادان و احقاق حقوق مردم منطقه، شکایتی از این شرکت به دادگستری خوزستان ارایه کرده ام.

عبدا... سامری اظهارکرد: پالایشگاه آبادان باید حق عوارض آلایندگی شهرستان خرمشهر را پرداخت کند و اینجانب تا حصول حقوق خرمشهر پیگیر این قضیه هستم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، مراکزی که دارای آلایندگی در محدوده شهری هستند، باید مالیات پرداختی خود را در قالب وجوه متمرکز واریز و به شهرداری ها پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: در صورتیکه این مراکز آلاینده خارج از محدوده شهرها باشد، باید این مبلغ به حساب متعلق به دهیاری ها و وزارت کشور ریخته شده تا صرف توسعه و آبادانی روستاها و شهرها شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو این موضوع، فردا دوشنبه نشستی همراه با فرماندار خرمشهر در تهران با حضور مسوولان کشوری برگزار می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: آلایندگی و سموم محیط صنعتی آلاینده، برای مردم است، ولی سازمان امور مالیاتی به عنوان مدعی، این سهم را به خزانه واریز می کند.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد نیز این موضوع را قبول داشته و دستور رسیدگی داده، گفت: باید سهم خوزستان و خرمشهر از مالیات ارزش افزوده پرداخت شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار