تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۵۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست شهرداری شادگان خبر داد:
آغاز طرح اتلاف سگ‌های ولگرد در شادگان
سرپرست شهرداری شادگان از آغاز طرح اتلاف سگ‌های ولگرد در این شهر خبر داد.

حسن مزبانی‌پور امروز اظهار داشت: اجرای این طرح همزمان با نزدیک شدن به فصل سرما و هجوم سگ‌های ولگرد از روستاها به محدوده شهری به صورت ضربتی در حال اجراست.

وی افزود: با اتلاف سگ‌های ولگرد می‌توان از انتقال بسیاری از بیماری‌های مشترک میان حیوانات و انسان‌ها نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک و کالا آزار جلوگیری کند.

سرپرست شهرداری شادگان اضافه کرد: موضوع سگ‌های ولگرد غیر از زشت کردن سیمای شهر برای زنان و کودکان که در معابر عمومی تردد می‌کنند، مشکل آفرین است، چنان که در سال‌های اخیر شاهد حمله این سگ‌ها به عابران هم بوده‌ایم.

وی بیان کرد: با لحاظ امکان آلودگی این سگ‌ها به بیماری‌های خطرناکی نظیر هاری و ... و بیماری‌های مشترک دام و انسان، اهمیت موضوع روشن‌تر می‌شود.

سرپرست شهرداری شادگان با تاکید بر ضرورت کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد گفت: با توجه به اینکه این حیوانات به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هستند و عدم کنترل آنها مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

مزبانی‌پور در پایان با بیان اینکه وجود سگ‌های ولگرد سلامت جامعه و شهروندان را تهدید می‌کند ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم در راستای اجرای این طرح اقدامات لازم را صورت دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار