تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۵۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک خبر داد:
نواختن زنگ نمادین 4 آذر در مدارس اندیمشک
رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سالروز چهارم آذر ماه، زنگ مقاومت و ایستادگی در تمام مدارس این شهرستان نواخته خواهد شد.

بهرام سپهریان امروز اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران هوایی روز چهارم آذر ماه سال 65 در این روز زنگ پایداری و مقاومت در تمام آموزشگاه‌های این شهرستان نواخته خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مسابقه‌های ورزشی، نقاشی، مقاله‌نویسی با موضوع بمباران هوایی چهارم آذرماه در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز در شهرستان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک اضافه کرد: چهارم آذرماه روز ایستادگی، مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در برابر هجوم هوایی و بمباران 54 هواپیما در بیش از یک ساعت و 45 دقیقه است و ضرورت دارد که این روز در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

سپهریان با بیان اینکه در زمان جنگ اندیمشک دو نقش عمده را به عهده داشته است تصریح کرد: این شهر هم جوانان و مردمش مانند سایر شهرهای کشور در جبهه‌ها حضور داشته و هم به عنوان یک پادگان بزرگ کار پشتیبانی از جنگ و رزمندگان را به عهده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت این روز در تقویم رسمی کشور در واقع ثبت حماسه، مقاومت و پایداری این مردم است تا این روز در تاریخ ماندگار شده و به فراموشی سپرده نشود.

طولانی‌ترین بمباران تاریخ ایران در شهر اندیمشک و در زمان جنگ تحمیلی در تاریخ چهارم آذر ماه 65 صورت گرفت در این روز اندیمشک به مدت یک ساعت و 45 دقیقه توسط 54 هواپیمای رژیم بعث مورد حمله قرار گرفت و بیش از 300 نفر از شهروندان و مسافران شهید و 700 نفر مجروح شدند این بمباران را طولانی‌ترین بمباران شهرها پس از جنگ جهانی اول به شمار می‌آورند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار