تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۵۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایلخانی خبر داد:
احداث ترمینال 5 هزار متری در فرودگاه آبادان
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: قصد داریم تفاهمنامه احداث یک ترمینال 5 هزار متری را در فرودگاه بین المللی آبادان منعقد کنیم.

محمدعلی ایلخانی اظهار کرد: برای ساخت ترمینال جدید قصد داریم تا با سازمان منطقه آزاد اروند توافق کنیم.

وی افزود: شرکت فرودگاه های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند هر کدام 50 درصد سرمایه گذاری ها را برای فرودگاه آبادان انجام می دهند. آمادگی لازم را داریم تا از طریق شرکت فرودگاه های کشور اقدامات لازم را برای فرودگاه آبادان انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور ادامه: متاسفانه فرودگاه بین المللی آبادان نسبت به جایگاه و پتانسیل هایی  فراوانی که دارد حجم سرمایه گذاری در آن کم است.

ایلخانی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی آبادان از نظر زیرساخت های عملیات هوایی یک فرودگاه خوب است و زمینه رشد را دارد به طوري که حتی طی ماه های گذشته نیز شرکت هواپیمایی العربیه پروازهای خود را از این فرودگاه به مقصد شارجه برقرار کرد.

وی در همین خصوص عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم تا از طریق سازمان هواپیمایی موافقت نامه های شرکت های هواپیمایی که قصد دارند از پرواز های خود را در فرودگاه بین المللی آبادان برقرار کنند، را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه  نتیجه رسیدن توافق ایران با کشورهای 1+5 چه تاثیراتی بر روند پروازهای فرودگاه های کشور و استان خوزستان دارد، تاکید کرد:  تقضای پرواز در شهر آبادان و استان خوزستان بالا است ولی عرضه مقداری ضعیف است. روند مذاکرت ایران با 1+5 در فعالیت شرکت های هواپیمایی تاثیر دارد و امید می رود با گشایش در خرید هواپیما یا حداقل عملیاتی کردن سایر هواپیماهای از کار افتاده پروازهای بیشتری انجام شود.

ایلخانی در خصوص برنامه های اجرایی خود در فرودگاه آبادان بیان کرد: قصد داریم تفاهمنامه احداث یک ترمینال پنج هزار متری را در فرودگاه بین المللی آبادان منعقد کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا آبادان شامل طرح آسمان باز می شود، افزود: بعید می دانم آبادان شامل طرح آسمان باز شود زیرا همچین سیاستی را در حال حاضر در کشور نداریم. با تمام کشورها بر اساس توافقنامه هوایی عمل می کنیم و لازمه آن این است که توافقنامه ها از بین برود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار