تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۵۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان آماده میزبانی رقابت های جهانی کشتی فرنگی/ مسئولان مراقب رفتارهای سلیقه ای باشند
آبادان به زودی میزبان رقابت های جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان می شود و در این بین برخی مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها انجام داده اند تا چهره ای مناسب از این شهر در یاد جهانیان بماند ولی در این ميان برخی ها با خودسری قصد تخریب این وضع را دارند
نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی روزهای 12 تا 14 آذرماه قرار است در شهر آبادان برگزار شود. به دنبال حضور رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و برگزاری جلسه ای با استاندار خوزستان، این استان به عنوان میزبان این رقابت ها معرفی شد. ابتدا قرار بود این رقابت ها در اهواز برگزار شود ولی با پیگیری و اعلام آمادگی مسئولان شهر آبادان و منطقه آزاد اروند، میزبانی این رقابت ها به آبادان واگذار شد.

اما در این بین برخی خودسری ها و پایبند نبودن برخی ها به تعهداتشان باعث شد موضوع بازگشت مجدد میزبانی این رقابت ها از آبادان به اهواز کلید بخورد که خوشبختانه با پادرمیانی استاندار و برخی مقامات آبادان، این موضوع منتفی و آبادان به عنوان میزبان نهایی این رقابت ها تعیین شد.

پیمان ادیبی رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در خصوص این رقابت ها اظهار کرد: تحت هیچ شرایطی نخستین رقابت های لیگ جهانی باشگاه های کشتی فرنگی به شهر اهواز منتقل نمی شود. در جلسه پارلمان ورزش خوزستان نیز برنامه های لازم برای این رویداد بزرگ مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه آیا هتل ها و سایر مراکز اقامتی در شهر آبادان برای هیئت های ورزشی و تماشاگران ایرانی و خارجی کافی است؟ تصریح کرد: هتل ها و مراکز اقامتی در شهرستان آبادان کافی است و مشکلی در خصوص اقامت ورزشکاران و هواداران در آبادان وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهر آبادان در خصوص به کارگیری مترجم برای ورزشکارن و مسئولان همراه تیم های باشگاهی نیز عنوان کرد: با دانشگاه های منطقه رایزنی شده است. البته بسیاری از مترجمین نیز از طریق فدراسیون کشتی کشور تامین می شوند.

ادیبی با اشاره به ورود بانوان به محل برگزاری این رقابت ها عنوان کرد: ورود بانوان به سالن کشتی ممنوع است. در حال حاضر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران برای ورود بانوان کشورهای خارجی به سالن مسابقات در حال انجام اقدامات لازم از طریق حراست وزارت ورزش و جوانان است.

وی اظهار کرد: در موضوع اسکان ابهاماتی وجود دارد و باید اسکان ورزشکاران، داوران، مهمانان استانی و همچنین هواداران به خوبی انجام شود.

ادیبی تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با اردوگاه میثاق آبادان صورت گرفت قرار بر این شد که 600 نفر در آن محل اسکان داده شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در خصوص بیلبوردهای تبلیغاتی این شهر بیان کرد: در زمان برگزاری مسابقات بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی بنر مسابقات نصب می شود.

برخی افراد مانع میزبانی آبادان هستند
 
عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان نیز روز گذشته در جلسه در فرمانداری این شهر به منظور جلسه هماهنگی نخستین رقابت های لیگ جهانی کشتی فرنگی اظهار کرد: بعضی از افراد مانع برگزاری نخستین رقابتهای لیگ جهانی کشتی فرنگی در آبادان هستند. اگر کسی بخواهد تخلف کند، آنها را معرفی می کنیم.

وی تاکید کرد: در روز دوازدهم اولین هیئت وارد آبادان می شود. در اسکان تیم های ورزشی و داوران مشکلی وجود ندارد و برای اسکان تماشاگران نیز تدابیری خوبی اندیشیده شده است.

لزوم ارائه بسته های فرهنگی در مسابقات کشتی

حمید حنظل عیدانی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری نخستین مسابقات لیگ جهانی کشتی در آبادان یک افتخار بزرگ است. شهر آبادان همیشه میزبان خوبی بوده است و باید تلاش کنیم که این رقابت ها به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: از همه امکانات شهرداری برای هرچه بهتر برگزار شدن این رقابت ها استفاده خواهیم کرد.  مطلوب است تا در این مسابقات بسته های فرهنگی عرضه شود.

دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در مسابقات لیگ جهانی کشتی

مظفر علیشاهی، معاون اداره ورزش و جوانان خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: وزیر ورزش و جوانان خوزستان جهت حضور در این رقابت ها دعوت شده است. استاندار خوزستان نیز در این مسابقات حضور می یابد.

معاون اداره ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: در هر کشوری که مسابقات جهانی برگزار می شود، در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات، برنامه های نمایشی که ریشه در آئین و سنت آن کشور دارند، اجرا می شود.

علیشاهی با بیان اینکه از هم اکنون بعضی تیم ها در تهران حضور پیدا کرده اند، عنوان كرد: این تیم ها تمرینات خود را برای حضور در این رقابت ها آغاز کرده اند.

این در حالی است که سپردن برخی کارهای مربوط به برگزاری این رقابت ها به مسئولان و برخی افراد در آبادان باعث شده آنها با نادیده گرفتن شرایط خاص میزبانی و بازتاب جهانی آن برای آبادان، به دنبال تصفیه حساب های شخصی خود رفته و این موضوع به خصوص در بخش صدور کارت شناسایی به خبرنگاران به خوبی دیده می شود. به نظر می رسد مسئولان شهر آبادان که تلاشی شبانه روزی را در دستور کار خود قرار داده اند تا میزبانی شایسته ای برای این رقابت ها انجام دهند باید با این افراد برخورد جدی و لازم را داشته باشند زیرا آبادان همیشه از این خودسری ها ضربه خورده است.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: آبادان ، کشتی فرنگی
:
:
:
آخرین اخبار