تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۵۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با بارندگی‌های اخیر
زندگی به تالاب بین‌المللی میانگران ایذه بازگشت
با بارش باران سیل‌آسای روز گذشته در شهرستان ایذه، زندگی و طراوت به تالاب میانگران ایذه بازگشت.

تالاب میانگران ایذه به‌ عنوان یکی از تالاب‌های بزرگ ایران و استان خوزستان، که در تابستان امسال به‌ علت وجود مشکلات کم‌آبی در سطح شهرستان ایذه، روبه نابودی و خشکی رفته بود، جان تازه‌ای گرفت.

گونه‌های گیاهی موجود در این تالاب بعد از اینکه در فصل تابستان به‌ علت خشک بودن، مورد آتش‌سوزی توسط اهالی و رهگذارن قرار گرفت و در آتش سوخت، بار دیگر برای سر برافراشتن از خاک و رویش مجدد، با بارش باران در شهرستان ایذه، حیات دوباره گرفتند.

با آغاز فصل بارش در شهرستان ایذه، تالاب میانگران امیدوار‌تر به زندگی دوباره گشت و بارندگی شدید دیروز در شهرستان ایذه که باعث زیر آب رفتن اماکن زیادی در سطح شهر شده بود، غوطه‌ور و غرق در آب شد و زندگی دوباره‌ای را گرفت.

تالاب میانگران با 3 هزار هکتار واقع در سه کیلومتری شهر ایذه، با پوشش‌های گیاهی متنوع و وجود پرندگان بومی متفاوت، هرساله پذیرای هزاران پرنده مهاجری‌ است که به دلیل یخ‌بندان در این فصل از سیبری و روسیه به سمت کشورمان حرکت می‌کنند.

این تالاب با توجه به پتانسل‌های متنوع گردشگری و زیستی، تا به امروز به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است و این مشکل تا جایی پیش رفته است که در فصول گرم سال، ذهن مشغولی‌هایی مبنی بر گرفتار شدن به سرنوشت تالاب خشکیده بندون در پنج کیلومتری این میراث ملی، دوستداران محیط زیست در شهرستان را آزار می‌دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار