تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۵۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجلس به «محمد فرهادی» رای اعتماد داد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمد فرهادی را برای تصدی وزارت علوم در دستور کار قرار داده و به او رای اعتماد دادند
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور به منظور دفاع از محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم در دقایق اولیه آغازصحن علنی با استقبال محمدرضا باهنر و جمعی از نمایندگان وارد مجلس شد و سپس به سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس از وزرای سابق پیشنهادی وزارتخانه علوم و تحقیقات و فناوری تشکر و ابراز امیدواری کرد که آنها در مناصب و مسئولیت‌های دیگر برای مردم عزیز کشورمان ادای وظیفه کنند.

رئیس جمهور را جهانگیری، معاون اول، نهاوندیان رئیس دفتر وی، فرهادی وزیر پیشنهادی، مجید انصاری، معاون اول پارلمانی رییس جمهور، حسین فریدون، دستیار ارشد رییس جمهور، دهقان، وزیر دفاع، علوی، وزیر اطلاعات، ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نجفی، سرپرست وزارت علوم و صادق، مشاور رسانه‌ای رییس جمهور همراهی کردند.

پس از سخنان رییس‌جمهور مخالفالفان موافقان محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم اظهار نظرهای خود را آغاز کردند.

روحانی نیز پس از سخنان خود و در حالی که علی مطهری به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی در حال صحبت بود جلسه را ترک کرد.

رای اعتماد به فرهادی، مجلس را متهم به منطق دوگانه می‌کند

به گزارش ایسنا علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به دو گزینه پیشین دولت برای وزارت علوم، گفت که رای اعتماد مجلس به فرهادی مجلس را متهم به منطق دوگانه و یک بام و دو هوا می‌کند و این شائبه پیش می‌آید که خدای نکرده معامله‌ای در کار است.

اتهام به مجلس کار مردانه‌ای نیست


علی لاریجانی هم که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از سخنان مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم نکاتی را متذکر شد و گفت: این‌که می‌گویید اگر مجلس به فرهادی رأی دهد یک معامله‌ای صورت گرفته این حرف حتماً نادرست است.

درد وزیر علوم باید پارک‌های علم و فناوری باشد نه اتاق عمل

علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رای اعتماد به وزارت مهم، پایه‌ای و اساسی وزارت علوم بسیار حیاتی است. بر خلاف نظر برخی که قدرت نظامی را بازدارنده می‌دانند قدرت علم، فناوری و دانش بازدارندگی‌ اساسی‌تری دارد.

فرهادی مصداق بارز اعتدال است


محمد مهدی رهبری املشی در سخنان خود در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم گفت: موافقت من با دکتر فرهادی به دلیل آشنایی و معرفت سی ساله‌ای است که با ایشان دارم.

فرهادی منتسب به هیچ جریان سیاسی نیست


حسین قربانی نماینده مردم آستانه‌ی اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز تمایل همکاران ما برای دفاع از وزارت دکتر فرهادی نشانه توانمندی ایشان است و بسیاری از نمایندگان می‌خواستند که به دفاع از برنامه‌های دکتر فرهادی بپردازند.

حتما با متخلفان بورسیه‌ها برخورد کنید

هم‌چنین حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: به دلیل وارد شدن برخی دوستان به موضوع فتنه در جلسه امروز لازم است چند مطلب را یادآور شوم. ملت بداند که در زمان انتخاب اوباما سازمان سیا تحلیلی را به وی تحویل می‌دهد در رابطه با مسائل مختلف جهان از جمله ایران.

با کسانی که به ناروا از بورسیه بهره‌مند شدند برخورد شود

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: دوستان نکات مثبتی در دفاع از توانمندی آقای فرهادی گفتند، و با توجه به شناخت ایشان از گذشته و جلساتی که برگزار شد و نکاتی که مطرح شد و این که ایشان تمام شبهات و مطالبی را که مطرح شد روشن کردند ما انتظار داریم مجلس با رای خوبی ایشان را به وزارت علوم راهی کند.

رای اعتماد به وزرا، رای موافق مشروط است

هم‌چنین الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما از باب گفتمان اعتدال می‌گوییم که حلقه‌های انحرافی و تندروی اصلاح‌طلبان شرایطی فراهم نکنند که جریان دولت از اعتدال خارج شود لذا به دولت کمک می‌کنیم و قصد دیگری نداریم.

امروز مسأله محوری ما پیشرفت علمی کشور است

محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم طی سخنانی در جلسه رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: به اعتبار تجربه و دانش خود به صراحت می‌گویم مسأله محوری امروز و آینده کشور مسأله پیشرفت علمی است و تأکیدات رهبری بر این موضوع نیز موید همین امر است.

پس از اظهارات وزیر پیشنهادی علوم، نمایندگان نسبت به صلاحیت فرهادی رای خود را اعلام کردند.

محمد فرهادی از مجموع 235 نماینده حاضر،‌ با 197رای موافق، 28 رای مخالف و 10 رای ممتنع توانست اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت علوم کسب کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار