تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۵۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد:
وجود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق در ایران
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: باتوجه به اینکه قاچاق، حاصل کند شدن فرآیندهای ترخیص کالاست، ایجاد مسیرهایی برای تسهیل ورود و خروج کالا به کشور با کمک سازمان بنادر و گمرک با کم کردن مقررات زائد در دستور کار است.

حبیب‌الله حقیقی در حاشیه بازید از بندرشهید رجایی اظهار کرد: طبق مطالعاتی که در سال گذشته انجام شده، میزان قاچاق بین 17 تا 20 میلیارد دلار برآور شده است که برای کنترل این حجم از تجارت غیر رسمی، روند پیشگیرانه‌ای در سه بخش وزنی، حجمی و ارزشی را در پیش گرفته ایم.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود استان هرمزگان را به لحاظ توسعه مباحث اقتصادی کشور دارای ویژگی و اهمیت فوق العاده ای دانست و افزود: اقداماتی که در حوزه اقتصادی این استان همچون فعالیت های بندری انجام می شود، فرا استانی است و بندر شهید رجایی نقشی ملی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند.

حقیقی گفت: با روان کردن زمینه‌های ورود کالا به کشور و شناسایی موانع به کمک دستگاه ها به گونه ای عمل خواهیم کرد که مسیر تجارت قانونی سهل و آسان جایگزین مسیرهای غیررسمی و غیرقانونی شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور پس از انجام بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با شرکت در نشست مشترک مسئولان بندر و گمرک، در جریان آخرین وضعیت تجارت رسمی در بزرگترین بندر تجاری ایران قرار گرفت.

محمود صابری، بازرس اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان این بندر که هیچگونه تعارضی با طرح های پیشگیرانه در بحث قاچاق ندارد، تسریع و تسهیل تجارت رسمی است.

وی گفت: هم اندیشی با مسئولان عالی رتبه ستاد مرکزی به منظور ایجاد تمهیدات لازم در فرآیند تجارت رسمی و تسهیل آن به طور حتم در مسیر اهداف اساسی مبارزه با قاچاق خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار