تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۵۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقشه اسیدپاشی این بار ناکام ماند
سه پسر جوان که درصدد بودند، دختر بیست و یک‌ساله‌ای را در یکی از محله‌های شرق تهران هدف اسیدپاشی قرار دهند، ناکام مانده و دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، ساعت 17 دوشنبه مردی با پلیس تماس گرفت و از وقوع یک مورد اسیدپاشی در یکی از محله های نیروی هوایی در شرق تهران خبر داد.

ماموران با اعزام به محل حادثه و تحقیق از شاهدان متوجه شدند دختر و پسر جوانی در حال گفت وگو با یکدیگر بودند که دو راکب موتورسوار به آنها نزدیک شده و با بطری اسیدی که در دست داشتند، به سمت آنها حمله ور شده و درصدد بودند تا دختر بیست و یک ساله را هدف اسیدپاشی قرار دهند که مرد همراه وی مانع از این کار شده و اسید روی کمر او پاشیده شده و دو اسیدپاش هم توسط اهالی دستگیر شده اند.

ماموران با ثبت اظهارات شاهدان، دختر و پسر جوان را همراه مرد اسیدپاش برای تحقیقات به کلانتری 128 تهران نو منتقل کردند.

ابتدا دختر جوان به افسر بازجو گفت: مدتی پیش با سعید دوست و به هم علاقه مند شدیم، اما شرایط زندگی او به گونه ای نبود که بتوانیم با هم ازدواج کنیم؛ بنابراین به خواسته اش مبنی بر ازدواج پاسخ منفی دادم و از او خواستم دیگر مزاحم من نشود، اما بی فایده بود. روز حادثه دوباره با من تماس گرفت و خواست تا برای آخرین بار با هم حرف بزنیم، من هم قبول کردم و در محل ملاقات حاضر شدم تا به او بگویم بزودی ازدواج می کنم و برای همیشه مرا ترک کند.

وی اضافه کرد: هنگام گفت وگو با هم بودیم که راکبان یک موتورسیکلت به ما نزدیک شدند و با صدا زدن نامم با بطری ای که به دست داشتند و بعدا فهمیدم واقعا اسید درونش بوده به سمتم حمله ور شدند تا مرا بسوزانند که مرد مورد علاقه ام جانش را به خاطر من به خطر انداخت و از ناحیه کمر کمی مصدوم شد. نمی دانم متهم بازداشت شده و همدستش که متواری شد چه کسانی هستند و به چه انگیزه ای دست به این کار زده اند.

با ثبت اظهارات دختر جوان، مرد همراه وی نیز که هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود بازجویی شد و گفته های دختر جوان راتائید کرد و گفت، نمی داند جوان اسیدپاش چه کسی بوده است. در مرحله بعدی مرد اسیدپاش که حسین نام دارد و نوزده ساله است، سرانجام اعتراف کرد و گفت: دختر جوان را نمی شناختم، اما مردی که همراهش به کلانتری آمده دوستم است. او خودش از من و دوست دیگرمان که اکنون فراری است، خواست تا این کار را برایش انجام دهیم. او نقشه اسیدپاشی را طراحی کرد و ما دو نفر درصدد اجرای آن بودیم. نمی دانستم این کار مرا به دردسر می اندازد.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران متهم را در مواجهه حضوری با جوانی که قربانی اسیدپاشی شده بود، قرار دادند که وی بناچار اعتراف کرد.

این جوان در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: سه سال پیش با دختر جوان آشنا شدم و در این مدت هر کاری انجام دادم تا او با من ازدواج کند، اما بی فایده بود و سرانجام از من جدا شد. همین موضوع باعث شد از او کینه به دل بگیرم و درصدد انتقامگیری باشم. بنابراین تصمیم گرفتم نقشه اسیدپاشی را طراحی کنم. این موضوع را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم که قول همکاری به من دادند. چند روز پیش از حادثه بطری اسید را از مردی در جنوب تهران خریدیم و روز حادثه طبق نقشه من با دختر مورد علاقه ام قرار ملاقات گذاشتم تا با او حرف های آخرم را بزنم. بنابراین لباس ضخیمی پوشیدم تا آسیب کمتری به من برسد.

متهم یادآور شد: طبق نقشه قرار شد دوستانم در حالی که بطری اسید به دست دارند به بهانه این که می خواهند روی چهره دختر جوان اسید بپاشند به سمت مان حمله کنند. من در آن زمان برای نجات دختر مورد علاقه ام وارد عمل شوم تا با این ترفند خودم مورد هدف اسیدپاشی قرار بگیرم تا او با دیدن این کار و ازخودگذشتگی من به خواسته ام برای ازدواج پاسخ مثبت دهد. این ترفند هم به درستی عملی نشد و لو رفتیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به جام جم گفت: در این حادثه به دختر جوان آسیبی نرسیده و او در سلامت کامل است و پسری که نقشه اسیدپاشی را طراحی کرده بود نیز در جریان حادثه آسیب جدی ندیده است. با توجه به اعترافات دو پسر متهم آنها برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود: جستجوی پلیس برای دستگیری سومین متهم این پرونده که کامران نام دارد نیز ادامه پیدا کرد و بامداد دیروز مخفیگاه او را که خانه یکی از اقوامش بود، شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی ماموران به آنجا در یکی از محله های تهران اعزام شدند و او را پیش از فرار دستگیر کردند. این متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دو همدست دیگرش گفته های آنها را تائید و اظهار کرد، فریب دوستش سعید را خورده و با او همراه شده است و گمان نمی برده این چنین دچار دردسر شود.

برای هر سه پسر جوان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار