تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۵۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی حادثه رخ داده برای دانش آموزان پلدختری
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از پیگیری ویژه حادثه رخ داده برای دانش آموزان پلدختری طی هفته جاری خبر داد و اعلام آمادگی کرد که در صورت تمایل اهالی روستاهای منطقه نسبت به اجرای طرح روستا مرکزی برای تجمیع دانش آموزان دبیرستانی اقدام کنند.

گودرز کریمی فر در واکنش به گزارشهای منتشر شده در رابطه با تصادف دانش آموزان دبیرستانی اهل روستای مورانی، ضمن تقدیر از نقد سازنده رسانه ها به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

وی با اشاره به وقوع حادثه برای این دانش آموزان در سوم آذرماه سالجاری در محور پلدختر عنوان کرد: به دنبال تصادف زنجیره ای رخ داده در این محور در حالیکه تعدادی وسیله نقلیه بر اثر تصادف اولیه در ترافیک مانده بودند وسیله نقلیه دیگری از راه می رسد و با برخورد با چندین خودروی متوقف دیگر از جمله خودرو حامل دانش آموزان پلدختری منجر به زخمی شدن پنج دانش آموز می شود.

کریمی فر با بیان اینکه دو نفر از این دانش آموزان در دبیرستان شاهد و سه نفر دیگر در دبیرستان معارف اسلامی شهرستان پلدختر مشغول به تحصیل هستند یادآور شد: در لحظات ابتدایی حادثه مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدختر به نمایندگی از مدیر کل آموزش و پرورش استان در بیمارستان حضور یافته و ضمن پیگیری روند درمانی دانش آموزان به بررسی جزئیات حادثه می پردازد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه برای دانش آموزان مشکل جدی به وجود نیامده است افزود: سه نفر از دانش آموزان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص و دو نفر دیگر نیز که دچار شکستگی بودند بعد از ۱۵ ساعت از بیمارستان مرخص شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان تصریح کرد: همچنین خودروی پراید حامل این دانش آموزان مربوط به آموزش و پرورش و سرویس ایاب و ذهاب مدارس یاد شده نبوده است.

کریمی فر در مورد مشکل انحلال دبیرستان این روستا نیز به مهر گفت: طی تیرماه سالجاری و به دنبال درخواست اهالی روستای مورانی در رابطه با ادامه فعالیت دبیرستانه پسرانه در مجتمع این روستا هیئتی به ریاست معاونت آموزش متوسط این اداره کل مامور بررسی موضوع شد.

وی با بیان اینکه در نامه ارسالی از سوی اهالی روستا اسامی بیش از ۵۰ دانش آموز برای تحصیل در دبیرستان پسرانه روستا ارائه شده بود گفت: در بررسی های صورت گرفته پس از مراجعه حضوری به روستا اسامی ۲۳ دانش آموز مقطع متوسطه به تأیید رسید.

کریمی فر با یادآوری اینکه فعالیت و عدم فعالیت مراکز آموزشی تابع قوانین و مقرراتی است که از سوی وزارتخانه ابلاغ شده و ادارات کل استانی نیز باید طبق مقررات عمل کنند افزود: ۲۳ دانش آموز یاد شده مربوط به پایه های اول تا سوم متوسطه بوده و مطابق استاندارد اعلامی امکان دایر کردن دبیرستان برای این تعداد دانش آموز در محل روستای مورانی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از بررسی مشکل اهالی این روستا خبر داد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد که در قالب طرح روستامرکزی نسبت به تجمیع دانش آموزان دبیرستانی چندین روستای مجاور اقدام کند.

کریمی فر ادامه داد: با اجرای طرح روستا مرکزی ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم برای اختصاص سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان ۵۰ درصد هزینه های مربوط به سرویس نیز از سوی آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه عظیم و گسترده است افزود: ما در استان لرستان دارای جامعه هدف نزدیک به ۳۰۰ هزار دانش آموز هستیم و تلاش می کنیم که در حد امکانات و اعتبارات موجود نسبت به ارائه خدمات به این جامعه در حد مطلوب پیگیری های لازم را انجام دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر اینکه تلاش شده است در حد بضاعت حداکثر بهره وری از این امکانات به عمل آید یادآور شد: به طور قطع با توجه به محدودیت های اعتباری و امکانات موجود در آموزش و پرورش ارائه خدمات در حد ایده آل نبوده و کاستی هایی هم وجود دارد که تلاش ما در مجموعه آموزش و پرورش استان حرکت به سمت رفع این نواقص است.

کریمی فر با تاکید بر اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش لرستان به جایگاه رسانه ها اعتقاد داریم و رسانه ها را بازوی خود در عرصه تعلیم و تربیت می دانیم گفت: رسانه ها با طرح انتقادات سازنده نواقص و کاستی ها را یادآوری کرده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش لرستان در مسیر ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف خود از نقد و پیگیری رسانه ها استفاده، استقبال و تقدیر و تشکر می کند یادآور شد: از سوی دیگر انتظار داریم رسانه ها در مسیر به ثمر رسیدن برنامه ها در این حوزه همراه باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با تقدیر ویژه از خبرگزاری مهر به خاطر پیگیری مسائل این حوزه یادآور شد: اعتقاد داریم که ارائه خدمات آموزشی با بهترین کیفیت حق دانش آموزان لرستانی است و در این مسیر با توجه به امکانات موجود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

علیرضا افتخاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدختر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به خبر منتشر شده به نقل از وی در برخی رسانه ها واکنش نشان داد و گفت: من کلمه ای به نام "شیطنت" به زبان جاری نکرده ام بلکه خود خبرنگار این کلمه را از زبان من در خبر به کار برده است.

وی گفت: در مصاحبه صورت گرفته مطلبی غیر از آمار مجروحان و جزئیات حادثه را نگفته ام که در این رابطه خوب است رسانه ها امانتداری و صداقت را رعایت کنند.

همچنین جمعی از اهالی روستای مورانی با مراجعه و حضور در دفتر خبرگزاری مهر در پلدختر از پیگیری های این خبرگزاری در طرح مواضع و اظهارات خود تقدیر کردند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار