تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۵۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور وزیر کشور:
مقررات اشتغال فرزندان ایثارگران اجرا نشده است
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: عمده مشکلات در حوزه امور ایثارگران، اشتغال، مباحث درمانی و مسایل فرهنگی است.

غلامرضا باوندعباسی در حاشیه اولین همایش مشترک وزراء و مشاوران استانداران سراسر کشور در امور ایثارگران که امروز (5 آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، شناسایی خلاءها و موانع اجرای قوانین و مقررات حوزه ایثارگران است.

وی افزود: استانداران و مشاوران آن در این حوزه در صف اجرای قوانین قرار دارند و مشاوران وزرا که کار ستادی انجام می‌دهند با حضور در این جلسات با مشکلات آشنا شده و در دولت و مجلس از طریق مجاری قانونی، به دنبال رفع این مشکلات خواهند بود.

عباسی با اشاره به عمده مشکلات ایثارگران، افزود: در بحث درمان، برای اولین بار پیگیر امور درمانی از دستگاه‌های اجرایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد؛ زیرساخت‌ها برای این کار آماده نبود و بدین ترتیب با مشکلاتی در این حوزه مواجه شدیم. البته اکنون تا حدودی این مشکلات رفع شده ولی همچنان مشکلات درمانی بسیاری از جانبازان و فرزندان شهدا که از این مشمول قانون در حوزه امور درمانی می‌شوند، هنوز حل نشده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به بحث اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان افزود: حدود 65 هزار فرزند شهید و جانباز بدون احتساب فرزندان رزمندگان، امروز یا باید وارد بازار کار شوند یا به همین زودی نیازمند اشتغال خواهند شد. اشتغال یک مشکل فراگیر کشوری است و از طرفی هم قوانین و مقررات موجود برای فرزندان ایثارگران در خصوص اشتغال، متاسفانه به اجرا در نیامده یا آن گونه که باید اجرا نشده است.

عباسی اظهار کرد: سهمیه ایثارگران برای اشتغال فرزندان آنها زمانی معنی پیدا می‌کند که مجوز استخدام صادر شود و بخشی از استخدام برای فرزندان ایثارگران اختصاص یابد. اما مجوز استخدامی صادر نشده که بخواهیم بخشی از آن را به عنوان سهمیه به ایثارگران بدهیم.

وی به مشکلات فرهنگی به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه امور ایثارگران اشاره کردو گفت: قطعا فرهنگ ایثار و شهادت قابلیت آن را دارد که از دوران دفاع مقدس وارد زندگی روزمره مردم شود. آیا دلیل آمار بالای طلاق در جامعه بیشتر این نیست که مرد و زن نسبت به همدیگر گذشت و ایثار ندارند. آیا ایثاری که اوج آن جان‌فشانی بود، نمی‌تواند امروز وارد زندگی شود و زندگی ها را قوام ببخشد یا آمار کشور را در زمینه اهدای عضو در سطح جهانی مطرح سازد؟

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: مصادیق ایثار در دوران دفاع مقدس باید به مصادیق امروز ایثار پیوند پیدا کند. برگزاری جلسات بررسی مشکلات به دنبال این است که این انگیزه را برای پیوند آن ایجاد کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار