تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۷۵۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل آموزش و پرورش خوزستان:
بازنشستگي 1500 فرهنگي استان در امسال
مديركل آموزش و پرورش خوزستان از تشكيل كميته وصول مطالبات آموزش و پرورش اين استان به منظور دريافت مطالبات معوق خبر داد.

محمد تقي زاده پيش از ظهر امروز در گردهمايي موسسان و مديران مدارس مجري طرح بسته حمايتي خوزستان در تالار مطهري اهواز اظهار كرد: رتبه 31 براي آموزش و پرورش خوزستان در بين ساير استانهاي كشور شايسته نيست. اگر به شكل سطحي عوامل بازدارندگي و علل عقب ماندگي خوزستان را بررسي كنيم متوجه مي شويم كه اين استان مركز ثقل جنگ هاي جهاني اول، دوم و هشت ساله تحميلي بوده است و با اين جنگ ها زيرساخت هاي فني، مهندسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي در اين استان آسيب ديد.

وي با بيان اينكه شرايط اقليمي و جغرافيايي استان نيز باعث شده كه حداقل سال گذشته هفت هزار نيرو متقاضي انتقال باشند، افزود: اولين دانشگاه باستان و اولين تمدن ها در خوزستان بوده و اين يعني عامل نيروي انساني باعث وجود اين اولين هاي استان بود. خوزستان در شرايط كنوني نيز از لحاظ سياسي، فرهنگي، استراتژيكي و اقتصادي از اهميت بالايي برخوردار است بنابراين بايد به اين استان نگاه ويژه اي به خصوص در بخش آموزش و پرورش داشت.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان تصريح كرد:‌ از سال 71 تا 81 مبلغ 230 ميليارد تومان از پنج درصد عوارض شهرداري ها و سود فروش دو درصد كارخانه هاي اين استان طلب داريم كه با حمايت استاندار كميته اي براي پيگيري اين مطالبات تشكيل شده و در حال تلاش براي وصول شدن آن هستيم.

تقي زاده بيان كرد:‌ در حال حاضر مبلغ هفت ميليارد تومان بدهي برق مدارس را داريم در حاليكه تمام سرانه 900 هزار دانش آموز خوزستان تنها سه ميليارد تومان است كه براي اين تعداد دانش آموز بسيار ناچيز است و با اين مبلغ حتي قادر به  پرداخت بدهي هاي برق هم نيستيم.

وي يادآور شد:‌ تحت هيچ شرايطي از بحران هاي موجود خارج نمي شويم مگر اينكه ذهن جامعه در گام اول درگير مسائل آموزش و پرورش شود و نهادها و دستگاه هاي استان كنار آموزش و پرورش قرار بگيرند و به حل مشكلات كمك كنند.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان در پايان گفت: مسائل و مشكلات آموزش و پرورش تنها به خود آموزش و پرورش تعلق ندارد و براي حل آنها نياز به مشاركت هاي مردمي داريم. در زمينه منابع مالي و نيروي انساني مشكلات فراواني در استان داريم به گونه اي كه در سال جاري يك هزار و 500 نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته شدند و يافتن جانشين براي اين تعداد نيروي انساني با تجربه كار بسيار سختي است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار