تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۵۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوشمند صفائي:
هفت گام تحول بخش تعاوني را با جديت پيگيري مي كنيم
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از پيگيري جدي هفت گام تحول بخش تعاوني در استان به منظور احياي بخش تعاون خبر داد.

هوشمند صفائي پيش از ظهر امروز در دومين نشست اتاق فكر تحول بخش تعاوني استان خوزستان گفت: نخستين و مهمترين اصل، فرهنگ سازي تعاون در بين اقشار جامعه است كه براي اجرايي كردن آن پيگير تنظيم تفاهم نامه با صداو سيما به منظور ساخت برنامه هاي ترويجي تعاون، برگزاري همايش هاي ترويجي و مسابقات ورزشي ويژه خانواده تعاون هستيم.     

وي اضافه كرد:‌ دومين گام توجه به مقوله آموزش،   تحول در نظام مديريتي و حمايت از مديران موفق است كه با همكاري اتاق تعاون، برگزاري دوره هاي آموزشي قوانين و مقررات تعاون، تجارت خارجي و استاندارد سازي ويژه تعاوني ها را در دستور كار داريم.  

صفائي افزود:‌ سومين محور، تقويت تعاملات شبكه اي في مابين تعاوني ها و استفاده از ظرفيت هاي آنها در رفع نيازهاي همديگر است كه در اين خصوص با ايجاد سايت اينترنتي بازاريابي و تبليغات ويژه عرضه محصولات تعاوني ها و تلاش در ايجاد ارتباط كاري بيشتر بين تعاوني ها داريم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، گام بعدي در سياست هاي ابلاغي را برگزاري نمايشگاه و ايجاد بازار فروش محصولات تعاوني ها برشمرد و گفت: براي رسيدن به اين منظور به دنبال اختصاص مكاني ويژه براي برگزاري نمايشگاه دايمي عرضه محصولات تعاوني ها هستيم. اتاق تعاون نيز پيگير برگزاري نمايشگاه و آموزشگاه صنايع دستي در آبادان است. همچنين در خصوص گسترش تجارت خارجي، حضور گسترده محصولات تعاوني ها را در بازار بصره با جديت پيگيري مي كنيم.

صفائي افزود: راهكار بعدي، برند سازي و توسعه بازار تعاوني ها است كه ما  به دنبال معرفي و تقويت تعاوني هاي موفق و آينده دار استان هستيم. هدف اصلي معرفي تعاوني به عنوان يك برند موفق در استان است. گام بعدي اعمال نظارت بر تعاوني ها از طريق خود آنها است. در اين خصوص تقويت و حمايت از اتاق تعاون و اتحاديه هاي تعاوني ها را در دستور كار داريم.

وي، گام آخر را تامين مشوق ها و منابع مالي دانست و گفت: دو راهكار برگزاري نشست با استانداري به منظور الزام دستگاه هاي موثر در پرداخت تسهيلات و تقويت مشوق هاي غيرمالي از طريق تسهيل ارتباط تجاري بين تعاوني ها و كشورهاي همجوار و اعمال تخفيف هاي مالياتي و بيمه را دنبال مي كنيم.  

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در پايان هسته اصلي و منشور تعاون را در اين هفت گام نهفته دانست و گفت:‌ با برگزاري نشست هاي هفتگي اتاق فكر، با جديت پيگير اجرايي كردن اين هفت گام تحول بخش تعاوني هستيم.
:
:
:
آخرین اخبار