تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۵۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خبر داد:
سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریالی برای بومی کردن ساخت جرثقیل‌های از آب‌گیری شناورها
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از هزینه‌کرد سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریالی برای بومی کردن ساخت جرثقیل‌های از آب‌گیری شناورها و خارج کردن دانش ساخت آن که در اختیار برخی از کشورهای غربی بود، خبر داد.

فرج‌الله خبیر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه تاپ لیفت(از آب‌گیری شناورها) شرکت شناورسازان صنعت دریا اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که این سرمایه‌گذاری در این شهرستان هندیجان توسط بخش خصوصی انجام شده که خود می‌تواند رونقی را در هندیجان ایجاد کند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این شرکت نیاز ما به سایر کشورها در زمینه ساخت و تعمیر و از آب‌گیری شناورها تا 500 تن برطرف شده و این خود یک گام رو به جلو برای ماست و از خروج ارز و سرمایه جلوگیری خواهد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: این شرکت تاکنون توانسته زمینه اشتغال 100 نفر را به طور مستقیم به وجود آورد و تعمیرات اساسی 150 شناور را با موفقیت به انجام برساند.

خبیر ادامه داد: این شرکت با توجه به نبود موارد مشابه این دستگاه در استان‌های مجاور توانسته که تعمیرات اساسی شناورهای سایر استان‌ها مانند بوشهر را نیز به انجام برساند که تاکنون نزدیک به 10 شناور از سایر استان‌ها نیز در این شرکت تعمیرات اساسی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: بومی کردن ساخت جرثقیل‌های از آب‌گیری شناورها و خارج کردن دانش ساخت آن که در اختیار برخی از کشورهای غربی بود از دیگر کارهایی است که با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریالی در این شرکت به انجام رسیده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین با اشاره به اهمیت شهرستان‌های ساحلی ادامه داد: اهمیت به شهرستان‌هایی که در کرانه‌های ساحلی قرار دارند از سیاست‌های دولت است و کار را باید به نحوی دنبال کرد که امکان توسعه بیشتر و رشد جمعیتی در این شهرستان‌ها فراهم شود.

خبیر در پایان بیان کرد: امیدواریم با فعالیت‌هایی که در حال انجام است شاهد رشد روزافزون این مناطق باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار