تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۵۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و داروی علوم پزشکی آبادان:
تشکیل‌کمیته‌نظارت برنسخه‌های‌پزشکی در آبادان
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ضرورت نظات بر نسخه‌های صادر شده از سوی پزشکان گفت: کمیته بررسی نسخه‌های پزشکی در شهرستان ویژه آبادان راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی جعفری اظهار داشت: در نظر داریم در آبادان کمیته بررسی نسخه‌های پزشکی را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر نسخه‌های صادر شده از سوی پزشکان افزود: وظیفه این کمیته که در دانشکده علوم پزشکی آبادان تشکیل می‌شود بررسی کمی و کیفی نسخه‌هایی است که پزشکان برای بیماران خود تجویز می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ارتباط نوع دارو با بیماری و بررسی نسخه از نظر کمی و ارقام دارو‌ها در داروخانه‌ها نیازمند نظارت است.

جعفری با اشاره به اینکه وجود تناقض بین دارو‌ها از دیگر مواردی است که این کمیته بر آن نظارت دارد، اضافه کرد: گاه ممکن است دو دارو اثر هم را کم یا زیاد کنند که این مسئله باید مورد توجه پزشک قرار گیرد.

وی در باره اقدامات انجام شده برای تشکیل این کمیته نیزگفت: برای تشکیل این کمیته ویژه در حال رایزنی با مسئولان و بخش‌های مربوطه در استان هستیم.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در باره فروش مکمل‌های ورزشی در بازار آبادان گفت: ورود این مکمل‌ها از کشورهای دیگر هم از طریق قانونی و هم از مجاری غیر قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر داروهایی که از مجاری غیرقانونی مانند لنج‌ها وارد می‌شوند نظارتی وجود ندارد و ممکن است اصلی نبوده یا از نظر کیفیت از استاندار لازم برخوردار نباشند.

جعفری با بیان اینکه اجناس وارد شده باید دارای شماره ثبت و بارنامه باشند تصریح کرد: محل تولید هر محصول پزشکی اعم از دارو نیز باید مشخص باشد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: به هر صورت جای فروش دارو، داروخانه است و با فروشندگان غیرمجاز برخورد می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار