تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۵۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد از مرز شلمچه بسیار روان صورت می‌گیرد
امام جمعه خرمشهر گفت: خیل عظیم زوار اربعین بدون معطلی از مرز شلمچه در حال عبور هستند و همه امکانات رفاهی نیز در مرز پیش‌بینی و متمرکز شده است.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر با تاکید بر لزوم تقوا و نظم، اظهار کرد: داشتن نظم و تقوا در هر جامعه‌ای می‌تواند مشکلات موجود در جوامع را مرتفع کند.

وی در ادامه به برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در قم اشاره کرد و آن را اقدامی لازم خواند و افزود: هفته گذشته شاهد برگزاری همایش و اجلاسی با علما در قم بودیم که در این اجلاس علمای بلاد اسلامی اعم از علمای شیعه و اهل سنت اجتماع کرده بودند.

امام جمعه خرمشهر یکی از دلایل تشکیل این اجلاس را ایجاد رخنه‌ای در پیکره اسلام توسط استکبار دانست و تصریح کرد: دشمنان با ایجاد جریان‌هایی همچون جریان وهابیت و تکفیری سعی در مخدوش ساختن چهره زیبای اسلام را دارد.

وی دلیل این امر را ایجاد خلا عاطفی در جوامع غربی به‌خاطر عدم پاسخ به نیازهای درونی خواند و با اشاره به جریان‌های تکفیری و وهابیت، اظهار کرد: مستکبران جریان‌هایی همچون جریان‌های تکفیری و وهابیت را که از نام اسلامی استفاده و بر عقایدی پوچ و باطل اتکا می‌کنند را خلق کرده‌اند.

موسوی خاطر‌نشان کرد: دومین شاخصه این جریان‌ها که نقاب اسلام بر چهره زده اما در زیر این نقاب چهره واقعی و یزیدی‌اشان مشخص است خوش‌خدمتی به اهل زر، زور و قدرت برای ترسیم چهره‌ای زشت از اسلام است.

وی با بیان اینکه این اجلاس که در این مقطع حساس و سرنوشت‌سازی در قم برگزار شده و از شحصیت‌های بر‌تر با پیشینه علمی گسترده تشکیل شده است، می‌تواند سرفصلی تازه باشد، گفت: این اجلاس سرفصلی تازه برای عمق بخشیدن و تعمق وحدت فرقه‌ها و جوامع اسلامی است که امیدواریم در بحث گفتمان‌سازی و در جهت وحدت دولت‌های اسلامی از هر قوم و دولتی توفیق یابد.

*آمریکا در مذاکرات به‌دنبال رساندن منفعت به ملت‌ها نیست

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌ها به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات 5+1 در مورد انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند بیشترین بداخلاقی در مذاکرات از سوی آمریکا و بیشترین موذیگری نیز از جانب پیر استعمار، انگلستان است و این‌ها هیچ‌گاه به دنبال این نیستند که به واسطه مذاکرات منفعتی به ملتی برسد.

موسوی با تاکید بر این امر که مذاکرات پس از گذشت بیش از یک سال بی‌نتیجه است، عنوان کرد: در این مذاکرات آمریکا پذیرفته است اموال ایران که بلوکه شده است را بازگرداند و بحث بر سر صحت وعده یا خلف وعده آمریکا نیست اما این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که در عوض قیمت نفت را به میزان قابل توجه 80 دلار کاسته‌اند.

*تردد از مرز شلمچه بسیار روان صورت می‌گیرد

امام جمعه خرمشهر تردد زوار از مرز اربعین را به عنوان نکته پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته برگزید و اظهار کرد: امروز که در مرز حضور داشتم شاهد تردد روان زوار و زمان بسیار کوتاه برای گذر از مرز بودم که اشک شوق را در چشمانم نشاند.

وی با تاکید بر این موضوع که تردد از هر 3 مرز شلمچه، مهران و چذابه آزاد است، این نکته را متذکر شد: برخی سعی در پررنگ کردن مکانی خاص و کم‌لطفی در حق سایر اماکن همچون خرمشهر را دارند.

موسوی در پایان به ذکر نکات مثبت مرز شلمچه پرداخت و گفت: در شلمچه امکاناتی همچون بخش روزانه 20 هزار پرس توسط تکایا و جود دارد و می‌توان در هر روز و در طول شبانه‌روز بدون معطلی‌های طولانی از مرز گذر کرد که این جز به واسطه همدلی مسئولان محقق نشده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار