تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۷۶۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات 90 تن در پي آتش‌سوزي برج مسكوني
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از نجات 90 تن از ساكنان يك برج مسكوني در پي وقوع حريق خبر داد.

سيد جلال ملكي در اين‌باره گفت: در ساعت 13:17 ديروز جمعه يك مورد حادثه آتش‌سوزي در برج مسكوني واقع در شمال شرق تهران به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهي آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 36، 61 و نجات 4 را به همراه تشك و بالابر به محل حادثه واقع در بلوار ارتش، شهرك كوثر اعزام كرد.

وي با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد كه حريق در طبقه پنجم يك برج مسكوني 14 طبقه رخ داده است و شعله‌هاي آتش در حال سرايت به ديگر واحدها و طبقات بالايي بود.

ملكي با بيان اين‌كه در هر طبقه از اين برج هفت واحد مسكوني قرار داشت، گفت: آتش از اتاق خواب يكي از واحدهاي مسكوني به مساحت 100 متر مربع آغاز شده و تمام اين واحد را در بر گرفته بود.

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اشاره به محبوس شدن شماري از ساكنان در ميان دود و آتش خاطرنشان كرد: تعدادي از ساكنان اين ساختمان موفق به نجات خود شده بودند، اما تعدادي ديگر كه عمدتاً از ساكنان طبقات بالايي بودند در ميان دود گرفتار شده بودند.

وي ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله با تقسيم شدن به دو گروه عمليات نجات، اطفاء حريق را آغاز كرده و بيش از 90 تن از ساكنان اين ساختمان را با استفاده از تجهيزات تنفسي و از طريق راه‌پله و بالابر به محل امن منتقل كردند.

ملكي اضافه كرد: همزمان گروه ديگر از آتش‌نشانان نيز اقدام به خاموش كردن شعله‌هاي آتش كرده و پس از تخليه دود و ايمن‌سازي محل در ساعت 14:43 به عمليات خود خاتمه دادند.

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اين‌كه اين حادثه خوشبختانه مورد مصدوم و فوتي نداشت گفت: علت اين حادثه پس از بررسي كارشناسان سازمان اعلام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار