تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۶۰۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با همراهی جمعیت هلال احمر
مانور زلزله در مدارس هندیجان برگزار شد
مانور زلزله با همراهی جمعیت هلال احمر و دانش‌آموزان در مدارس شهرستان هندیجان برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان صبح امروز در مانور زلزله این شهرستان اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته، امسال نیز به مناسبت هشتم آذرماه، مانور زلزله در مدارس با هماهنگی فرمانداری شهرستان، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان در مدرسه 13 آبان برگزار شد.

عاشور قنواتی افزود: این مانور با هدف آموزش دانش‌آموزان در بحث آمادگی در برابر زلزله و کاهش خسارات جانی و مالی در زمان وقوع زلزله برگزار شده است.

وی، پناه‌گیری و خروج صحیح از درب‌های اضطراری مدارس را دو هدف اصلی برگزاری این مانور سراسری دانست و گفت: در طول سال این جمعیت با برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در مدارس بر اساس رسالت آموزش امداد و کمک‌های اولیه، اقدام به برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان تصریح کرد: بر اساس یکی از اصول اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مردم و به‌ویژه قشر عظیم دانش‌آموز باید آموزش‌های لازم را در ارتباط با کمک‌های اولیه و طریقه حمل صحیح مصدوم و بحث CPR  و بانداژ فرا گیرند تا در مواقع اضطراری از عهده کار برآیند.

قنواتی خاطرنشان کرد: البته جمعیت هلال احمر شهرستان در طول این مدت علاوه بر برگزاری مانور با هماهنگی به‌وجود آمده با اداره آموزش و پرورش و اعزام مربی و با استفاده از مربیان طرح دادرس در همه مدارس سطح شهرستان و حتی روستاه‌های تابعه، آموزش‌های لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی در زمان وقوع زلزله آموزش داده است.

وی در پایان آمادگی این جمعیت را برای برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه به همه اقشار جامعه اعلام کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار