تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۶۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از شصت و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز
 فرمانداری اهواز طی یک نامه به شورای این شهر از مساعدت 400 میلیون ریالی شورای شهر اهواز به ساخت مستند مسافران تاکسی ایرانی انتقاد کرده و تصویب این لایحه را مغایر با ردیف های اعتباری شهردرای اهواز اعلام کرد.

در شصت و چهارمین جلسه شورای شهراهواز که عصر دوشنبه در محل ساختمان این شورا برگزار شد پس از قرائت نامه انتقادی فرمانداری اهواز نسبت به تصویب این لایحه اسکندر زنگه عضو شورای شهر اهواز ضمن تایید نامه فرمانداری گفت: هیچ گونه رابطه ای بین این بخش و سازمان شهرداری وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم اولویت بندی هزینه کردن اعتبارات شهرداری اظهار کرد: در این بازه زمانی شهر اهواز با مشکلات فراوانی همچون سر ریز فاضلاب و مسائل بهداشتی مواجه است و لزومی ندارد که شورای شهر در این خصوص لایحه ای داشته باشد.

زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر اهواز که در جلسه شصتم شورای شهر (جلسه تصویب این لایحه) از موافقان این لایحه بود گفت: آموزش نکات شهروندی در قالب فیلم و عکس بسیار تاثیر گذار است و مخالفت های صورت گرفته با برخی لوایح در فرمانداری اهواز تنها به دلیل وارد آمدن فشار هایی از سوی برخی افراد است.

در ادامه این جلسه هدایت ممبینی دیگر عضو شواری شهر اهواز از صدور کارت های پایان خدمت جعلی برخی فوتبالیست ها به عنوان آبروریزی ورزشی نام برد و گفت: مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان باید برای پاسخگویی به برخی شبهات در این زمینه به صحن شورا دعوت شود!

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا رئیس شواری شهر اهواز نیز به این عضو شورای شهر اهوازانتقاد کرد و گفت: بیان این مطالب از سوی شما در یک برنامه تلوزیونی نود بسیار نادرست بود و این مسئله باید از سوی مسئولان مربوطه رسیدگی شود.

در ادامه جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در خصوص لایحه کرایه خطوط و تعرفه خدمات مینی بوسرانی شهر اهواز گفت: هدف از ارائه این لایحه ساماندهی و نظارت بر ناوگان مینی بوسرانی است.

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز ضمن انتقاد از کرایه خطوط در این لایحه اظهار کرد: متاسفانه کرایه برخی خطوط در این لایحه بین 40 تا 80 درصد افزایش داشته است و این مسئله منجر به افزایش چند برابری نرخ تاکسی می شود زیرا در این زمان برخی رانندگان تاکسی های شهری کرایه های بالاتر از نرخ مصوب دریافت می کنند.

لایحه بهای خدمات نخاله های ساختمانی و هرس درختان نیز در این جلسه شورای شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت که در این خصوص اسکندر زنگنه گفت: سازمان شهرداری به دنبال این است که برخی هزینه های خود را با ارائه خدماتی به منظور هرس درختان و جمع آوری نخاله های ساختمانی جبران کند.

این لایحه پس از بررسی با حذف بند هرس درختان از سوی اعضاء شورای شهر اهواز به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین عاشور سورای پور عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور این جلسه شورا خواستار تعیین محدوده شهرستان کارون در دو منطقه یک و هشت شهرداری اهواز شد .

وی ادامه داد: دفع آب های سطحی در مناطقی همچون گلدشت و کوی سیاحی از طریق ایجاد جوی های رو باز امکان پذیر است اما متاسفانه معاونت عمرانی و فنی شهرداری همکاری خوبی در این زمینه ندارد.

وی افزود: تعیین تکلیف میزان اعتبارات اختصاص یافته از سوی معاونت عمرانی و فنی شهرداری در خصوص زمین های ورزشی عمومی در مناطق کوی علوی و ملاشیه، لشکر و بلوار جمهوری اسلامی باید صورت گیرد.

سواری پور با اشاره به اینکه در منطقه شش اهواز نیاز است تصاویری از شهدا نصب شود گفت: واحد های حقوقی و املاک شهرداری باید نسبت به تسریع رسیدگی به مسائل حقوقی شهروندان اهتمام داشته و در این زمینه کارشناسانی انتخاب کند که مصالح شهرداری را هم در نظر بگیرند.

وی با انتقاد از تصرفات غیر قانونی در برخی نقاط شهر اظهار کرد: نیرو های اجراییات شهرداری باید نظارت بیشتری بر روی این مسئله داشته باشد.

در این جلسه شورای شهر اهواز تفاهم نامه همکاری ورزش صبحگاهی و عصر گاهی با اداره کل تربیت بدنی، جابه جایی مسیر برق فشار قوی و تعریض خیابان فرشید دو، جابه جایی دو ردیف بودجه عمرانی سال جاری، مناقصه واگذاری و نگهداری فضای سبز ناحیه چهار بررسی و تایید شد.

همچنین لوایح مساعدت یک میلیارد ریالی به سازمان تبلیغات اسلامی استان، مساعدت 100 میلیون ریالی به فرزند یکی از پرسنل شهرداری که در زمان خدمت فوت کرده، مساعدت 25 میلیون ریالی به یکی از پرسنل ورزشکار و بازنشسته شهرداری با رای موافق اعضای شورای شهر تصویب شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار