تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۶۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت نفت در بودجه 94 با نرخ 70 دلار بسته شد/ افزایش 17 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال 94
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد دولت در لایحه بودجه سال 1394 کل‌ کشور قیمت هر بشکه نفت‌ خام را 70 دلار در نظر گرفت
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دولت در لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور قیمت هر بشکه نفت‌خام را 70 دلار در نظر گرفت.

وی افزود: بحث‌های زیادی درباره نرخ نفت در بودجه سال آینده در دولت و مجلس صورت گرفته و با توجه به شرایط موجود در بازار بین‌المللی نفت، می‌بایست قیمت نفت در بودجه سال آینده به صورت منطقی و واقعی لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: کارشناسان مختلف قیمت‌های متفاوتی را برای قیمت نفت در چند ماه آینده پیش‌بینی کرده‌اند اما دولت باید با محاسباتی که صورت گرفته، بودجه سال آینده را بر اساس قیمت نفتی تدوین کند که قابل وصول باشد.

وی یادآور شد: وضعیت نزولی قیمت نفت‌خام، بیش از هر عامل دیگری از وجود مازاد عرضه نفت در سال جاری و پیش‌بینی ‌گیری مازاد عرضه چشمگیر در سال آینده در بازار ناشی شده است لذا مدیریت بودجه برای سال جاری و نحوه صحیح و واقعی بودجه‌نویسی برای سال 1394 ضروری است.

کاتب همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حقوق کارکنان در سال آینده چقدر افزایش خواهد یافت؟ توضیح داد: دولت افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را حدود 17 درصد در نظر گرفته است.

وی تأکید کرد: پیشنهادات زیادی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت مطرح شده است اما دولت بنا دارد در سال آینده حقوق کارکنان دولت را به میزان 17 درصد افزایش دهد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس همچنین درباره افزایش حقوق کارگران نیز گفت: طبیعتاً تفاوتی بین افزایش حقوق کارمندان و کارگران وجود ندارد و افزایش حقوق هر 2 به یک میزان خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار