تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۶۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«نمی‌توانم نفس بکشم» نیویورک را فرا گرفت
هزاران معترض با فریاد زدن آخرین جملات سیاه پوست کشته شده توسط پلیس نیویورک خشم خود را نسبت به خشونت پلیس آمریکا ابراز کردند.

موج جدید اعتراضات ضد نژاد پرستی که از دو روز قبل در شهر نیویورک پس از عفو پلیس قاتل «اریک گارنر» دست‌فروش آمریکایی آغاز شده است.

معترضان با شعار «نمی‌توانم نفس بکشم» در فروشگاه شرگت آپل دست به تظاهرات زدند.

اریک گارنر در لحظات پایانی زمانی که یک پلیس با خشونت تمام گلوی وی را گرفته بود،‌مدام فریاد می‌زد نمی‌توانم نفس بکشم...

گارنر دستفروش سیاه‌پوستی بود که اواخر ماه اوت سال جاری به واسطه برخورد خشن یک افسر سفیدپوست که در تلاش برای بازداشت او، دست خود را به دور گردن وی حلقه کرد، جانش را از دست داد.

روز چهارشنبه هیئت منصفه رأی به بی‌گناهی افسر قاتل داد. اعلام این رأی موجب شد تا اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا که از چند ماه قبل به واسطه قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفید پوست، شکل گرفته بود، تشدید شود.

نیروهای پلیس در سرتاسر شهر نیویورک در حالت آماده باش هستند و تلاش می‌کنند تا معترضان به مناطق مهم شهر نزدیک نشوند و در مقابل معترضان هم در مناطق مختلف شهر با پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به خشونت پلیس آمریکا در قبال افراد سیاه پوست اعلام می‌کنند.

از سوی دیگر در فرگوسن هم معترضان که موج اول اعتراضات را پس از قتل مایکل براون نوجوان آمریکایی توسط یک پلیس سفید پوست آغاز کردند، حالا به اعتراضات علیه قتل اریک گارنر هم پیوسته‌اند.

 در همین زمینه خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد که واقعا مردم خشمگین هستند آنها رسانه‌ها را بخشی از سیستم می‌دانند.

روز گذشته هم شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی در مورد اعتراض اخیر نیویورک، تاکید کرد که معترضان تهدید کرده‌اند که با روند کنونی اعتراضات دهه 60 میلادی بار دیگر شکل می‌گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار