تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۶۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پادشاه اردن:
جنگ با داعش، جنگ جهانی سوم است
پادشاه اردن در دیدار با باراک اوباما مقابله با گروه داعش را به جنگ جهانی سوم تشبیه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که عبدالله دوم، پادشاه اردن با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد، اوباما متعهد شد تا کمک‌های واشنگتن به اردن را از 660 میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

وی همچنین متعهد شد تا ایالات متحده وام‌های تضمینی بیشتری را به اردن اختصاص دهد.

ملک عبدالله نیز گفت، اردن، آمریکا و سایر کشورها باید استراتژی‌های خودشان را در مقابله با داعش یکی کرده و اعلام کرد که معتقد است این یک جنگ است که چند نسل به طول می‌انجامد.

پادشاه اردن به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: ما باید یک رویکرد منطقه‌ای برای این مساله داشته باشیم. این مشکل مسلمانان است، ما باید خودمان این مساله را حل کنیم. کاملا مشخص است این جنگی میان خیر و شر است و به عبارت دیگر یک جنگ جهانی سوم است.

وی ادامه داد: این مساله تا حدودی زمینه امنیتی دارد اما در بلندمدت در حال تبدیل شدن به زمینه ایدئولوژیکی است. بسیاری از رهبران جهان عرب و مسلمانان به دنبال این هستند که با داعش مقابله کنند چراکه معتقدند اقدامات این گروه تروریستی کافی است و باید با آن مقابله شود.

اوباما نیز گفت: هدف از افزایش حمایت‌های آمریکا تقویت اصلاحات اقتصادی و سیاسی است که در اردن صورت می‌پذیرد. ارتش اردن در کنار آمریکا و سایر متحدان در سراسر جهان فعالیت می‌کند اما همچنان در پیشروی‌ها آهسته و کند است.

ملک عبدالله دوم به اوباما گفت: افزایش کمک‌های مالی آمریکا به اردن تاثیری عمیق بر مردم اردن در تمامی سطوح خواهد گذاشت و ما به خاطر حمایت‌های واشنگتن سپاس‌گزار هستیم.

اوباما و پادشاه اردن همچنین درباره اقدامات و تلاش‌هایشان به منظور کاهش تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین به بحث و گفت‌وگو پرداختند و اوباما در این باره گفت: زمینه برای یک اقدام مثبت و سازنده به منظور برقراری صلح همان‌طور که ما خواستارش هستیم هنوز برقرار نشده است اما ما به تبادل و اشتراک گذاشتن ایده‌هایمان ادامه می‌دهیم تا به آنچه که برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به منظور همزیستی در کنار یکدیگر در صلح و امنیت نیاز است، برسیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار