تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۶۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش سن ابتلا به سرطان در ایران
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران: اکنون سن ابتلا به سرطان در کشورمان کاهش یافته است و سرطان سینه در زنان یک سوم استاندارد جهانی است و سرطان دستگاه گوارش نیز با استاندارد جهانی تفاوت دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از قابل پیشگیری بودن ۴۵ تا۵۰ درصد سرطان های متداول در کشور، با تغییر الگوی زندگی خبر داد.
 
دکتر علی رضا زالی در سیزدهمین مجمع موسسه خیرین امدادگران عاشورا، گفت: پیش بینی می شود مسئله جدی سال های آینده بیماری سرطان باشد.
 
وی افزود: اکنون سن ابتلا به سرطان در کشورمان کاهش یافته است و سرطان سینه در زنان یک سوم استاندارد جهانی است و سرطان دستگاه گوارش نیز با استاندارد جهانی تفاوت دارد.
 
زالی گفت: کشورمان در کمربند سرطان گوارش منطقه قرار دارد و باید در زمینه پیشگیری از این بیماری اطلاع رسانی گسترده ای شود.
 
رئیس کل سازمان نظام پزشکی از امضا تفاهم نامه همکاری با موسسه خیرین امدادگران عاشورا که در 22 استان شعبه دارد و به بیماران نیازمند و صعب العلاج خدمات رسانی می کند خبر داد.
 
مشارکت 7 هزار پزشک خیر برای درمان بیماران سرطانی
 
رحیم صفوی رئیس هیئت امنای موسسه خیرین امدادگران عاشورا، نیز از فعالیت 7 هزار پزشک خیر در 22 استان خبر داد و گفت: از این تعداد پزشک هزار و 500 نفر متخصص هستند و به بیماران صعب العلاج خدمات رایگان ارائه می کنند. وی افزود: در 5 سال آینده ارائه خدمات با کیفیت به مددجویان مبتنی بر نیاز جامعه افزایش می یابد.
 
وی، تعامل صمیمی با مسئولان نظام سلامت و حرکت به سمت ارتقاء سطح بهداشت در جامعه را از برنامه های این موسسه اعلام کرد و افزود: در زمینه افزایش اطلاعات عمومی درباره سرطان و پیشگیری از آن نیز قدم هایی برداشته شده است که باید افزایش یابد.
 
فتحیان رئیس هیئت مدیره این موسسه نیز با ارائه گزارشی از ابتلای سالانه 90 هزار نفر به بیماری سرطان در کشور خبرداد و افزود: هر روز در جهان هزار و 500 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند و پیش بینی می شود تا سال 2030 این روند دو برابر شود.
 
وی گفت: اکنون بعد از بیماری های قلب و عروق و حوادث، سرطان سومین عامل مرگ و میر هموطنان است و هرسال 5 تا 7 و نیم درصد بیماران مبتلا به سرطان به علت بالا بودن هزینه های درمانی زیر خط فقر می روند.
 
فتحیان ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش هزینه های درمانی شود.
 
وی با بیان اینکه اکنون 20 هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج، 35 هزار بیمار پرهزینه زیر پوشش این موسسه خیریه قرار دارند گفت: 500 هزار پزشک خیر مطب خود را شعبه ای از این موسسه قرار داده اند و 6 هزار و 922 خیر در زمینه پزشکی و مالی به این مجموعه کمک می کنند.
 
رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا افزود: از ابتدای تاسیس این موسسه تاکنون 28 میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج کمک و شعب آن در 22 استان راه اندازی شده است.
 
در پایان این مراسم از خیرین نمونه با اهداء لوح و با اهداء پرچم سرخ حرم حضرت امام حسین (ع) به دکتر سید حسن هاشمی، از وزیر بهداشت تقدیر ویژه شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار