تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۶۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همسر سابق سرکرده «داعش» چگونه دستگیر شد؟
همسر سابق سرکرده «داعش»، در اردوگاه «نهر البارد» لبنان با یک آواره فلسطینی ازدواج کرده و پس از خروج از آن با عناصر مرتبط با عملیات تروریستی در لبنان دیدار کرده است.

تقریبا دو ماه پیش و در پی بروز تحولات امنیتی در منطقه مرزی عرسال (در شرق لبنان) که گروهک‌های تروریستی «داعش» و «جبهة النصرة» شماری از نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را به اسارت گرفتند، ارتش پروازهای شناسایی خود بر فراز «ارتفاعات بحنین»، منطقه «المنیه» و ارتفاعات «الضنیة» را افزایش داد و با محاصره شهرک «حیلان» از توابع شهرستان «الضنیة» عملیات خود را به منظور هدف قرار دادن کانون‌های تجمع گروهک‌‌های تروریستی آغاز کرد.

گزارش وبگاه خبری «العهد» حاکی است که این تحولات میدانی با عملیات رصد تماس‌های تلفنی توسط ارتش هم‌زمان شد که مشخص شد تحرکاتی در مناطق کوهستانی لبنان به سمت سوریه، مناطق القلمون و ارتفاعات عرسال در جریان بود. تقریبا یک ماه و نیم گذشته موعد آغاز عملیات نظامی در آن منطقه مشخص شد که به شکار صید ارزشمندی برای ارتش لبنان منجر شد.

این گزارش حاکی است که منابع امنیتی در ابتدا این خبر را مسکوت گذاشتند تا اینکه اخیرا و در پی تشدید تهدیدات گروهک‌های تکفیری مبنی بر اعدام «علی بزال» یکی نظامیان ربوده شده در منطقه عرسال، اعلام شد که ارتش لبنان «سجی الدلیمی» را در یکی از مدارس شهرک «حیلان» دستگیر کرد. به هنگام دستگیری شماری از آوارگان سوری نیز در معیت وی بودند.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که الدلیمی تا ماه اکتبر گذشته در اردوگاه «نهر البارد» به همراه همسر جدیدش به نام «کمال خلف» به سر می‌برد. خلف از اهالی این اردوگاه بوده و پیش از این بازداشت شده بود و الدلیمی از طریق فردی به نام «ابو جورج الشنص» با او آشنا شده و پس از ازدواج به مدت دو ماه کامل در  اردوگاه نهر البارد مانده و با کارت شناسایی جعلی فردی به نام «ملَک عبدالله» تردد می‌کرد.

بر اساس این گزارش، در پی تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی (ارتش لبنان) پس از تحولات «بحنین»، الدلیمی و همسر جدیدش به طور ناگهانی اردوگاه نهر البارد را ترک کرده و به توصیه یکی از اعضای مجموعه (فتح الاسلام) به منطقه «الضنیه» منتقل شدند. الدلیمی در آنجا عملیات لجستیکی خود به منظور کشف نام افراد بازداشت شده فتح الاسلام را آغاز کرد تا نام آنها را برای مبادله با نظامیان لبنانی ربوده شده در عرسال برای گروهک‌های تکفیری ارسال کند. الدلیمی با همین مأموریت بین شهرهای شمالی الضنیه و «طرابلس» و همچنین «عین الحلوه» و «صیدا» در جنوب و «شتورا» و «عرسال» در مناطق شرقی لبنان رفت و آمد کرد و در جریان آن با شماری از زنان این مناطق که با عملیات تروریستی ارتباط مستقیمی داشتند دیدار کرد و اموال هنگفتی به آنها داد.

این گزارش حاکی است که سجی الدلیمی تا زمانی که به دستور دستگاه قضایی لبنان به همراه فرزند 10 ساله‌اش دستگیر شد، فعالیت‌های خود را ادامه می‌داد.

از طرفی یگر روزنامه السفیر لبنان در نسخه روز گذشته خود اعلام کرد که نتایج بازجویی‌‌های اخیر از «سجی الدلیمی» همسر سابق «ابو بکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی «داعش» نشان داد که از مارس گذشته تا کنون از لبنان خارج نشده و با وجود اینکه آزمایشات پزشکی نشان داد که وی باردار است ولی از افشای هویت پدر جنین خود سر باز زد.

گزارش روزنامه السفیر حاکی است که سجی الدلیمی تاکید کرده که به هنگام خروج از زندان در ماه مارس 2014، در عقد کسی نبود. پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که سجی الدلیمی همسر سابق البغدادی است و مدت‌ها قبل از وی طلاق گرفته است.

این روزنامه با بیان اینکه آزمایشان پزشکی صحت ادعای الدلیمی مبنی بر باردار بودن را تایید کرد، افزود: هاجر دختر سجی الدلیمی که همراه مادرش توسط نیروهای لبنانی دستگیر شده، در بازجویی‌ها اسم خود را فاش نکرده و چنین امری نشان می‌دهد که آموزش‌های قبلی در این زمینه دریافت کرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار