تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۷۶۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنان بایدن درباره احتمال توافق هسته‌ای با ایران
جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا شب گذشته در نشست مرکز سابان در اندیشکده بروکینگز در واشنگتن با دفاع از سیاست دولت اوباما در قبال گفت و گوهای هسته ای با ایران به اسراییل وعده داد ، واشنگتن توافق به گفته او "بد" با ایران نخواهد کرد.سخنان بایدن درباره احتمال توافق هسته ای با ایران
به گزارش عصر ایران به نقل از هافینگتون پست، بایدن در سخنان خود با اشاره به تلاش هایی برای تحریم های بیشتر ایران در کنگره این کشور، این تلاش ها را در حالی که امیدهایی برای حل وفصل مساله هسته ای ایران در جریان گفت وگوهای 1+5  با ایران وجود دارد، ریسک پذیر و خطرناک خواند.

بایدن در عین حال تاکید کرد تحریم های دو سال گذشته آمریکا و متحدان این کشور علیه ایران هم توانسته اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار دهد و هم از سرعت برنامه های اتمی این کشور کاسته است.

بایدن همچنین امکان رسیدن به یک توافق جامع و نهایی با ایران بر سر برنامه هسته ای را ناچیز دانست و گفت : از نظر من امکان رسیدن به تفاهم نهایی هر چند بسیار ناچیز اما وجود دارد و اکنون که هنوز بختی برای پیشرفت داریم، زمان آن نیست که آن را با خطر شکست روبه‌رو کنیم.

معاون رییس جمهور آمریکا به اسراییل وعده داد ، واشنگتن اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. معاون رییس جمهور آمریکا با اذعان به وجود اختلاف نظر تاکتیکی بین آمریکا و اسراییل بر سر مساله هسته ای ایران، بر تعهد واشنگتن به تامین امنیت ملی اسراییل تاکید کرد.

ایران ادعای تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و در گفت و گوهای اخیر خود با گروه 1+5 با برداشتن گام هایی اعتماد ساز ، این مساله را اثبات کرده است.

سخنان بایدن در مخالفت با تحریم های بیشتر علیه ایران و در عین حال تاکید او بر تعهد ایالات متحده به دفاع از امنیت ملی اسراییل ، در حالی است که بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص اسراییل  اختلاف نظرها بین دولت اوباما و دولت دست راستی نتانیاهو در اسراییل به حدی رسیده است که کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا برای تنبیه اسراییل بابت شهرک سازی های غیر قانونی در قدس شرقی در حال رایزنی برای اعمال تحریم هایی علیه اسراییل هستند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار