تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۶۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوکراین، سوریه و ایران در مذاکرات پوتین و اولاند
رئیس‌ جمهوری روسیه در دیدار با همتای فرانسوی خود اوضاع اوکراین، مناقشه در سوریه و روند تحولات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کرده و بر لزوم لغو محاصره مناطق شرقی اوکراین از سوی کی‌یف تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که در دیدار با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود، علاوه بر اوضاع اوکراین، مسائل مربوط به سوریه و برنامه هسته‌ای ایران را نیز مورد بررسی قرار داده و این مذاکرات بسیار سازنده بودند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، پوتین شب گذشته بعد از مذاکره با اولاند به خبرنگاران گفت: «ما در خصوص مسائل مختلفی، از جمله روابط دوجانبه، مشکلات مربوط به حل و فصل مناقشه در سوریه و روند اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردیم و این مذاکرات بسیار سازنده و پرمحتوا بود».

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در رابطه با اوکراین یادآور شد که مسکو خواستار اجرای کامل توافقنامه مینسک هستند، ولی مشاهده می شود که این توافقات هم از سوی مقامات کی‌یف و هم از سوی نیروهای استقلال طلب نقض می شود.

به عقیده وی، بسیار مهم است که در شرایط کنونی بخش نظامی مناقشه در اوکراین متوقف شود.

پوتین در عین حال خواستار توقف عوامل محاصره مناطق شرقی اوکراین از سوی مقامات کی‌یف شده و تاکید کرد که در غیراین صورت بسیار سخت خواهد بود که تمامیت ارضی اوکراین حفظ شود.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «همه مناطق اوکراین به یکدیگر نیاز دارند، برای اینکه بخش قابل توجهی از منابع انرژی اوکراین، از جمله معادن زغال سنگ، در مناطق شرق و جنوب کشور قرار دارد».

رئیس‌جمهوری فرانسه روز شنبه در سفر کوتاه و برنامه ریزی نشده‌ای وارد مسکو شد و در فرودگاه «ونوکوا» با ولادیمیر پوتین دیدار و گفت‌وگو نمود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار