تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۶۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
برای میزبانی مجدد کشتی جهان اعلام آمادگی کرده‌ایم/پیگیر حل مشکلات فولاد هستیم
برای گرفتن میزبانی مجدد لیگ جهانی کشتی اعلام آمادگی کرده‌ایم تا این رقابت‌ها در یکی از شهرستان‌های استان‌مان برگزار شود
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برای گرفتن میزبانی مجدد لیگ جهانی کشتی اعلام آمادگی کرده‌ایم تا این رقابت‌ها در یکی از شهرستان‌های استان‌مان برگزار شود.

فرامرز کیانی‌زاده در نشستی خبری که روز گذشته (16 آذرماه) در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، در ابتدا درخصوص برگزاری مسابقات کشتی فرنگی لیگ باشگاه های جهان در آبادان اظهار کرد: هفته گذشته اولین دوره رقابت های کشتی فرنگی لیگ باشگاه‌های جهان به میزبانی آبادان برگزار شد. ما این مسابقات را در حالی میزبانی کردیم که 20 روز پیش از آغاز این رقابت ها بنی‌تمیم، دبیر فدراسیون با ما تماس گرفت تا طی مذاکراتی با استاندار خوزستان این میزبانی به استان ما داده شود و می‌دانستیم این میزبانی نیز کار سختی است. به هر حال در همان جلسه، استاندار پذیرفت که این میزبانی را متقبل شویم و آقای خبیر، معاون خود را مامور کرد تا کارهای مربوط به آن را پیگیری کند.

وی ادامه داد: به هر حال با توجه به اینکه ما به این میزبانی به دید یک فرصت نگاه می کردیم، دوست داشتیم که از آن استفاده کنیم، چرا که حق خوزستان هم بود که چنین میزبانی‌ای را بگیرد. ما در این راستا حمایت استاندار را هم داشتیم و توانستیم به پای کار برویم و برای برگزاری این رقابت ها 12 کمیته مختلف تشکیل دادیم. فرماندار آبادان نیز به عنوان سرپرست مسابقات وارد کار شد و طی جلساتی که داشتیم کارهای اجرایی لازم برای میزبانی این مسابقات را انجام دادیم.

چندین بار به گرفتن میزبانی لیگ کشتی از خوزستان تهدید شدیم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که چندین بار به گرفتن میزبانی از خوزستان تهدید شدیم، گفت: ولی با این وجود ما کارمان را برای آمادگی این میزبانی انجام دادیم که در این داستان قرار شد، منطقه آزاد اروند اسپانسرمان باشد که در همان نشستی که فدراسیون و ما با استاندار داشتیم یک سری مسایل به استان سپرده شد و قرار شد یک سری کارها نیز بر عهده فدراسیون باشد. طبق این برنامه ما باید یک میلیارد تومان به فدراسیون می‌دادیم تا کارهایی که برعهده آن است، انجام می‌داد. فدراسیون هم سه تشک کشتی و سه تابلو دیجیتالی با خود به این‌جا آورد که این‌ها نیز برای خوزستان باقی ماندند.

وی بیان‌کرد: آقای مقتدایی و خبیر بسیار به ما کمک کردند تا این‌که مبلغ یک میلیارد تومان با مساعدت منطقه آزاد اروند به حساب فدراسیون واریز شد و توانستیم میزبانی این مسابقات را در این‌جا داشته باشیم. در این میزبانی مسوولان آبادان از جمله آقای شهبازی، فرماندار آن بسیار زحمت کشیدند. بخش عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز با توجه به این‌که سالن آماده نبود، زحمت کشیدند تا فضای لازم برای برگزاری این مسابقات ایجاد شود و طی یک هفته محوطه‌سازی و کارهای مربوط به آماده‌سازی سالن کوثر آبادان انجام شد.

کیانی‌زاده ادامه‌داد: واقعیت این است که از نظر ما استان خوزستان این ظرفیت را دارد که کارهای بزرگ در آن انجام شود که ما با این دید به دنبال گرفتن این میزبانی بودیم. اگرچه پول در دست‌مان نیست ولی از ظرفیت‌های استان استفاده کردیم و اعتقاد هم داریم که آقای مقتدایی در این زمان کم واقعا شهامت و جسارت به خرج داد که به تاسی از او، این شهامت نیز در ما به وجود آمد تا کارهای مربوط به میزبانی را پیگیری کنیم.

وی عنوان‌کرد: این مسابقات در نطقه صفر مرزی برگزار شد که برگزاری این رقابت‌ها در این‌جا خیلی شهامت می خواست که باید بگویم از نظر امنیتی این مسابقات بسیار خوب برگزار شد و هیچ مشکلی پیش نیامد و کارها به راحتی پیش رفت و باید افتخار کنیم که در کشوری زندگی می کنیم که این مسابقات مهم را در منطقه صفر مرزی برگزار کردیم. به هر حال سعی کردیم از ظرفیت و پتانسیل استان استفاده کنیم و به نظرم این شروعی برای ورزش استان بود و نشان دادیم که استان خوزستان ظرفیت و توانایی برگزاری مسابقات جهانی را دارد و این را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان‌کرد: خوزستان برای حضور در این مسابقات دو سهمیه داشت؛ یکی مرکز جراحی پاستور اندیمشک که در لیگ برتر باشگاه‌های ایران به قهرمانی رسیده بود و دیگری هم منطقه آزاد اروند بود که تیم دوم‌مان بود و با اسم اسپانسرمان وارد این مسابقات شد. در داستان حفظ کشتی‌گیران‌مان و حتی این‌که تیم‌مان اول شد، هیات کشتی و اداره‌کل ورزش و جوانان واقعا این موضوع را مدیریت کردند. تیم‌های صبای قم و شهدای هفتم تیر تهران به دنبال جذب ورزشکاران ما بودند و حتی پیشنهادهای 30 تا 40 میلیون تومانی نیز به آن‌ها داده بودند که ما به این نتیجه رسیدیم که باتوجه به این‌که این همه برای برگزاری این رقابت‌ها زحمت می‌کشیم ولی بعد ورزشکاران ما راحت برای استان‌های دیگر بازی کنند، خوب نیست که طی صحبت‌هایی که داشتیم توانستیم ورزشکاران مان را برای تیم‌های استان خودمان نگه داریم.

وی افزود: خدا را شکر مسوولان اندیمشک هم پای کار آمدند تا تیم اندیمشک در مسابقات شرکت کرد و اگر ما ورود پیدا نمی‌کردیم قطعا این تیم اول نمی‌شد. حتی ما یکی دو بازیکن کمکی هم برای تیم اندیمشک گرفتیم و در نهایت توانستیم عنوان قهرمانی را ازآن خودمان کنیم و قهرمانی این جام را که برای اولین‌بار برگزار می‌شد در کارنامه خوزستان ثبت کنیم و این افتخاری است که در تاریخ می‌ماند. جا دارد از تمام کسانی که در این راستا به ما کمک کردند و همچنین از حمایت‌های زمانی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند و ادیبی، رییس اداره ورزش و جوانان آبادان قدردانی کنم.

کیانی‌زاده با بیان این‌که این قهرمانی را به دوستان‌مان در اندیمشک نیز تبریک می‌گویم، گفت: طبق نظرسنجی‌ای که از تیم‌های خارجی تا مسوولان فدراسیون داشتیم، انصافا همه از برگزاری این مسابقات راضی بودند. جا دارد از حضور مردم آبادان هم تشکر کنم و شاید خیلی‌ها تصورشان این است که آبادانی‌ها در فوتبال مشتاق هستند در حالی که ورزش در خون آبادانی‌ها و خوزستانی‌ها است و استقبال آن‌ها از این مسابقات نشان‌دهنده این موضوع بود. فدراسیون جهانی نیز موافقت کرده است که میزبانی سال آینده این مسابقات نیز به ایران داده شود که من هم برای گرفتن میزبانی مجدد این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌ام تا این رقابت‌ها را در یکی از شهرستان‌های استان‌مان برگزار کنیم.

وی درباره محاسن این میزبانی، خاطرنشان‌کرد: وقتی میزبانی می‌گیریم یک عده از کشورهای خارجی به استان ما می‌آیند که در این راستا موقعیتی فراهم می‌شود تا ورزشکاران ما از نزدیک شاهد این مسابقات باشند و تجربه کسب کنند و مربیان‌مان نیز یک سری تجربیات را به دست می‌آوردند، ضمن این‌که کادر اجرایی‌مان هم با تجربه‌تر می‌شود و خود به خود ورزش ما در بخش‌های مختلف دچار رشد خواهد شد. قطعا طی این میزبانی یک سری امتیازها نصیب ما شد و در مسابقات بعدی‌ای که قرار است میزبانی کنیم حتی ارز‌آوری هم نسبت به این مسابقات بیشتر خواهد شد. اعتقاد من این است باتوجه به این‌که قرار است مسابقات جهانی کونگ‌فو را هم میزیانی کنیم، باید در بخش مالی بیشتر برنامه‌ریزی کنیم تا این رقابت‌ها درآمد و ارزآوری بیشتری برای ما داشته باشد.

دستور استاندار برای ساخت خانه کشتی خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره ساخت خانه کشتی در استان، گفت: آقای مقتدایی دستور این کار را داد و معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز در حال کار کردن روی این موضوع است. به هر حال این قهرمانی کارمان را سخت‌تر کرده است.

وی درباره مستندسازی از رقابت‌های جهانی کشتی در آبادان، خاطرنشان‌کرد: این کار را انجام داده‌ایم و از یک هفته قبل یک تیم مستندسازی آماده شد و تا پایان مسابقات در حال انجام کار بود و فکر می‌کنم یک فیلم مستند خوب از این مسابقات به دست بیاید.

کیانی‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی کونگ‌فو به میزبانی ماهشهر، عنوان‌کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌ای که از ابتدای سال داشتیم، از اعضای فدراسیون کونگ فو دعوت کردیم که به ماهشهر بیایند تا این مسابقات را در آن جا برگزار کنیم که برای میزبانی به یک سری توافقات رسیدم که قرار شد این مسابقات در ماهشهر برگزار شود. کونگ‌فو رشته ای ایرانی است که فدراسیون قصد دارد این رشته را ثبت جهانی کند. به هر حال قرار است این مسابقات در هر دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی ماهشهر انجام شود و یک سری هزینه های آن بر عهده فدراسیون و یک سری دیگر بر عهده ما است و قرار است در کنار این میزبانی کلاس ارتقای داوری جهانی نیز برگزار شود. امیدوارم خوزستانی ها در این رقابت ها مقام های خوبی کسب کنند. در این راستا نیز قمر، فرماندار ماهشهر خیلی از مسوولیت ها را پذیرفته است تا با حمایت صنایع پتروشمی موجود در این شهرستان این مسابقات را میزبانی کند.

وی با اشاره به گرفتن میزبانی مسابقات بین المللی بوکس گفت: قرار است مسابقات بین‌المللی بوکس نیز با حضور چهار تا هشت کشور خارجی به مناسبت شکست حصر آبادان در همین سال جاری در خوزستان برگزار شود و تلاش می کنیم از سال آینده این مسابقات در زمان مشخص خود انجام شود. در این راستا 90 درصد از بحث مالی کار حل شده است و ان‌شاالله مابقی آن نیز حل خواهد شد و به احتمال بسیار، شرکت نفت حمایت مالی از این میزبانی داشته باشد. ما به دنبال این هستیم تا نشان دهیم خوزستان از هر نظر توان و پتانسیل دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته سجادی و احمدی، معاونان وزیر ورزش به خوزستان گفت: این دو معاون با دو هدف هفته گذشته به خوزستان آمدند؛ یکی بازدید و افتتاح پروژه‌ها و دیگری هم حضور در مراسم افتتاحیه اولین دوره رقابت های لیگ کشتی فرنگی باشگاه های جهان در آبادان و همراه با این دو معاون، گرشاسبی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان نیز به این جا آمد که توانستیم با حضور آن ها درمانگاه پزشکی ورزشی استان را افتتاح کنیم و شاید اگر کسی دیگر مدیر بود، بهترین استفاده ای که از این مکان می کرد راه اندازی کلینینک پزشکی نبود و شاید آن را به دفتری تبدیل می کرد ولی اعتقاد من به کارهای علمی و آن چه استان مان نیاز دارد، است و با همین دید هم مرکز پزشکی ورزشی استان را راه اندازی کردیم.

وی درباره کمک به ورزشکاران استان در زمینه رفع مشکلات اشتغال و مسکن خاطر نشان کرد: دکتر مقتدایی طی یکی از جلساتی که با وی داشتیم دستور داد که یکی از جلسات‌مان در خصوص مشکلات ورزشکاران مانند اشتغال و مسکن باشد تا تصمیم‌گیری در این زمینه صورت گیرد.

پی‌گیر حل مشکلات فولاد هستیم

کیانی‌زاده در ادامه درباره نشست معاونان وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل باشگاه فولاد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که قصد داشتیم با حضور معاونت وزیر در این جا داشته باشیم نشست آن‌ها با باشگاه فولاد بود که طی این نشست، آن‌ها از ساخت و ساز سالن تمرینی این باشگاه نیز بازدید کردند و دهکردی در این نشست موارد و مشکلاتی که برای این باشگاه پیش آمده است را توضیح داد. ضمن این‌که به کارهای پایه ای که این باشگاه انجام داده است، اشاره کرد که سجادی واقعا استقبال کرد که از باشگاهی مانند فولاد حمایت شود و قرار شد با ارائه کتبی مشکلات، مشکلات این باشگاه از سوی وزارت پیگیری شود که این خواسته ما هم بود تا باشگاهی مانند فولاد که کار زیرساختی انجام می دهد از آن حمایت شود و سجادی هم گفت که به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی بیان کرد: اعتقادم این است هر کاری در ورزش اتفاق می افتد نباید مطبوعاتی شود. ضمن اینکه خود من ارتباط خوبی با رسانه ها دارم ولی اعتقادم بیشتر به انجام دادن کار و عملیاتی شدن آن است تا اینکه با کلمات بازی شود و حرف بزنیم و شاید تصور خیلی ها این باشد که ما برای مشکلات باشگاه فولاد کاری انجام ندادیم در حالی که پیگیری های زیادی در برطرف شدن این مشکلات داشتیم. آقای مقتدایی و خبیر نیز در خصوص مشکلات باشگاه فولاد با جاهای مختلفی در حال مکاتبه هستند تا این مشکلات کمتر شود که جا دارد از آن‌ها هم تشکر کنم.

وی با بیان این‌که برای رفع مشکلات نفت مسجدسلیمان هم آقای مقتدایی بسیار کمک کرد، افزود: برای برطرف شدن مشکلات باشگاه نفت مسجدسلیمان چندین بار با استاندار و خبیر، معاون وی صحبت کردیم که آن ها هم ورود کردند. به هر حال تا زمانی که یک تیم لیگ یکی است، نفت می تواند از آن حمایت کند ولی وقتی به لیگ برتر آمد دولت و شرکت ها نمی توانند مستقیما از آن حمایت داشته باشند و مشکل اصلی این تیم هم همین بود که در ابتدا از یک جای دولتی حمایت می شد ولی بعد دیگر نمی توانست از این طریق حمایت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: شاید در این بی‌پولی‌ها هر کسی به جای من بود کار را رها کرده بود ولی من به لطف خدا و حمایت مقتدایی محکم کارم را انجام می دهم و اصحاب رسانه نیز باید در نوشتن خبرهای خود منصف باشند و البته من هیچ وقت هم نگفتم که کسی انتقاد نکند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مجدد مرکز استعدادیابی و قهرمان پروری خوزستان گفت: هم زمان با برگزاری اولین پارلمان ورزشی خوزستان این پایگاه نیز افتتاح شد که از قبل هم قول افتتاح آن را داده بودیم. این پایگاه هفت هشت سال تعطیل شده بود در حالی که می شد نخبه های ما در آنجا تست بدهند و ما هم برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم اراده مان را بر راه اندازی و بازسازی آن گذاشتیم و این پایگاه که به یک انباری تبدیل شده بود را به مرکز استعدادیابی و قهرمان پروری تبدیل کردیم. من به دنبال این هستم که اگر روزی از این جا رفتم نفرات بعدی که به جای من می آیند، کارهای بهتری در راستای کارهای من انجام دهند. من به عنوان متولی ورزش استان پاسخگوی مشکلات ریز تا درشت استان هستم و نمی توانم بگویم موضوعی به من مربوط نمی شود.

کیانی‌زاده درباره بخش عمرانی این اداره‌کل توضیح داد: منابع مالی عمرانی خیلی کم است و البته قرار است برای طرح‌های ملی پنج میلیارد تومان و برای طرح‌های استانی، از یک جا 9 میلیارد تومان و از جایی دیگر 28 میلیارد تومان به ما بدهند که این 28 میلیارد تومان از ماده 180 است که طبق این ماده قرار است 5 درصد از سرانه کشور به ورزش داده شود که نمایندگان استان خوزستان باید 11 میلیارد تومان برای ورزش خوزستان پیشنهاد دهند تا به ورزش‌مان برسد و ما هم در این راستا از دو سه ماه پیش مکاتباتی با نمایندگان استان داشتیم و در نهایت آن‌ها لطف کردند و قرار است طبق ماده 180 تا پایان سال، 28 میلیارد تومان به توسعه ورزش استان تعلق بگیرد و استانداری هم لطف داشت و این موضوع را تصویب کرد. امیدوارم این 28 میلیارد تومان را هم به ما بدهند تا بتوانیم کار کنیم.

وی ادامه داد: 163 پروژه نیمه تمام در حال کار داریم که پروژه های استانی مان نزدیک به 100 میلیارد تومان و برای پروژه هایی که از طریق ملی تامین اعتبار می‌شوند نزدیک به 25 میلیارد تومان برای اتمام کار نیاز به بودجه دارند که می توان گفت نزدیک به 125 میلیارد تومان برای اتمام پروژه های مان نیاز به بودجه داریم ولی ما در این راستا تلاش‌مان این بوده است که به پروژه‌های بالای 70 درصدمان توجه بیشتری داشته باشیم.

دعوت از وزیر ورزش برای افتتاح چند پروژه استانی در دهه فجر

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از وزیر ورزش و جوانان دعوت کردیم که امسال در دهه فجر برای افتتاح چندین پروژه به خوزستان بیاید. ما قصد داریم چهار استخر سرپوشیده در شهرستان های اهواز، گتوند، اندیمشک و رامهرمز، سالن چند منظوره بانوان معلول اهواز، سالن ورزشی 2000 نفری بقایی بهبهان، خانه والیبال اهواز، سالن چند منظوره مسجدسلیمان، سالن چند منظوره کوی فرهنگیان آبادان، ساختمان اداره ورزش و جوانان استان، ساختمان اداره شهرستان رامشیر، بازسازی استادیوم ورزشی رامهرمز و دیوارکشی و زمین چمن دهدز را با حضور وزیر ورزش افتتاح کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم توانسته ام به خیلی از وعده هایم عمل کنم. همان طور که می دانید برای یک سری از کارها نیاز به زمان و برای یک سری نیاز به پول است. به هر حال ما سعی کردیم بحث هدف‌گذاری را برای هیات‌ها انجام دهیم و ضمن این‌که درآمدزایی هم داشته باشیم و باید بگویم در بخش آموزشی هم کارهایی انجام داده ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار