تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۶۹۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایتخت بولیوی و کوبا در میان ۷ شهر عجیب جهان
اسامی 2 شهر «لاپاز» و «هاوانا» پایتخت‌های بولیوی و کوبا پس از پیروزی در یک رقابت بین‌المللی در لیست هفت شهر عجیب جهان قرار گرفت.

اسامی 2 شهر «لاپاز» پایتخت بولیوی و «هاوانا» پایتخت کوبا پس از پیروزی در یک رقابت بین‌المللی تحت عنوان «هفت شهر جدید عجیب دنیا» در لیست هفت شهر شگفت‌انگیز جهان قرار گرفت.

به گزارش فارس از آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»،اسامی پنج شهر دیگر این لیست به ترتیب زیر می‌باشد: بیروت (لبنان)، دوحه (قطر)، دوربان (آفریقای جنوبی)، کوالالامپور (مالزی) و ویگان (فیلیپین).

شهر «لاپاز» از ابتدای آغاز این رقابت در سال 2011 موفق به کسب مقام‌های خوبی شده و سرانجام  توانست به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه پیدا کند.

از سویی دیگر دولت بولیوی به همراه شهرداری این شهر تلاش زیادی کردند تا اسم «لاپاز» در لیست برندگان نهایی این مسابقات قرار گیرد.

در بین این تلاش‌ها می‌توان به احداث شرکت‌هایی برای دریافت پیام‌های متنی و کارت پستال از شگفتی‌های این شهر نیز اشاره کرد.

از دیگر کشورهای شرکت کننده در این مسابقه می‌توان به اکوادور نیز اشاره کرد که اسم «کیتو» پایتخت آن تا مرحله نیمه نهایی نیز به چشم می‌خورد.

«رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور در صفحه شخصی خود در سایت توئیتر در این رابطه بیان کرد: «کیتو» همیشه به عنوان یکی از شهرهای عجیب دنیا خواهد بود فقط کافی است به آن توجه شود.

در این راستا «مائوریسیو روداس» شهردار «کیتو» پس از پایان این مسابقه از تمامی شهروندان اکوادوری برای شرکت در این رقابت قدردانی کرد.

«روداس» همچنین طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی با رسانه‌های محلی این کشور تأکید کرد که مهمترین بخش اقتصاد اکوادور از طریق صنعت گردشگری اداره می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار