تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۷۰۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داروي سرماخوردگي ژاپني‌ها ابولا را درمان کرد
يک پزشک کوبايي در سيرالئون مبتلا به ابولا شده بود. او را به مدت 16 روز در ژنو با دو نوع دارو تحت مداوا قرار دارند؛ با ZMab از کانادا و با دارويي ضدسرماخوردگي از ژاپن. حال اين پزشک درمان شده است.

يک پزشک کوبايي که به بيماري ابولا مبتلا شده بود در کلينيک دانشگاه ژنو درمان شده و اجازه يافته نزد خانواده خود بازگردد. شيوه مداواي اين پزشک همزمان آزمايشي براي يافتن راه معالجه بيماري ابولا بود.

به نقل از یوروینوز، فليکس بائز پزشکي 43 ساله است که همراه با 255 پزشک و پرستار کوبايي ديگر عازم غرب آفريقا شده بود تا از بيماران مبتلا به ابولا مراقبت کند.پس از آنکه اين پزشک خود مبتلا به ابولا شد او را به کلينيک ژنو منتقل کردند و با داروي ZMab که در کانادا ساخته شده و هنوز در مرحله آزمايش است تحت درمان قرار دادند. اين دارو با ZMapp هم‌خانواده است که با آن چند بيمار مبتلا به ابولا در آمريکا تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

به گفته يک پزشک مسئول کلينيک ژنو، حال بيمار کوبايي پس از دو روز استفاده از داروي ياد شده بهتر شده بود. همزمان يک پزشک ايتاليايي که با ويروس خطرناک ابولا در شهر رم در حال مبارزه بود نيز، با همين دارو تحت معالجه بود.سخنگوي کلينيک ژنو گفت که به فليکس بائز نه تنها ZMab بلکه دارويي ضدسرماخوردگي به نام Favipiravir داده مي‌شد که يک شرکت دارويي ژاپني توليد کرده و هنوز در مرحله آزمايش است.

سازمان بهداشت جهاني اين دارو را در ليست داروهايي قرار داده که ممکن است بتوان با آن ابولا را درمان کرد.بائز که در سيرالئون مبتلا به ابولا شده بود به درخواست سازمان جهاني بهداشت به ژنو انتقال يافته بود. دفتر مرکزي اين سازمان نيز در شهر ژنو است.
مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار