تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۷۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده ناجا:
عوامل اسیدپاشی اصفهان هنوز پیدا نشده اند
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص حوادث اسیدپاشی نیز گفت: سالانه بین 600 تا 700 مورد حادثه اسیدپاشی در کشور رخ می دهد که همه آنها علیه افراد نیست بلکه علیه اموال نیز این جرایم رخ داده است.

 فرمانده نیروی انتظامی، خیل مشتاقان بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) و راهپیمایان اربعین حسینی به مرزها را امسال بی سابقه خواند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: تاکنون بیش از دو برابر سال قبل زائران اربعین حسینی از مرز ایران خارج شده اند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 500 هزار نفر از ایران در ایام اربعین به عراق عزیمت کردند این درحالی است که تاکنون دو برابر سال قبل از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه از ایران خارج شده اند.

وی عشق و ارادت به امام حسین (ع) و لغو عوارض خروجی و هزینه ویزا از زائران را از عوامل این امر دانست و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون نفر از ایران در اربعین حسینی در کربلا حضور یابند.

احمدی مقدم از تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: بازگشت این تعداد زائر ظرف دو تا سه روز پس از اربعین نیز نیازمند تدابیری است که این قرارگاه در این زمینه فعال است و علاوه بر این تمهیدات ترافیکی و پیش بینی اتوبوس های مورد نیاز نیز در برنامه قرارداده است.

وی گفت: استانداری های ایلام و خوزستان در این زمینه خوب عمل کرده اند و برای ایجاد تسهیلات نیروهای امدادی، سپاه و ... در ایران فعالیت دارند اما در آنطرف مرز مشکلاتی وجود دارد و در برخی موارد مرز برای ساعاتی توسط عراقی ها بسته می شد.

فرمانده ناجا برخورد با فساد در این نیرو را بسیار جدی و ناجا را در این عرصه پیشگام دانست و گفت: با مساله رشوه در ناجا برخورد بسیار جدی می شود و حداقل مجازات آن حتی برای گرفتن 10 هزار تومان اخراج است.

احمدی مقدم گفت: در ناجا کوچکترین اغماضی در اخذ رشوه و یا تبانی نیروها در موارد نظیر مواد مخدر و جرائم سازمان یافته نمی شود و علاوه بر برخوردهای قضایی کمترین مجازات متخلفین اخراج است.

وی گفت: برای دستیابی به سلامت اداری طرح سنجش سازمانی از سالها قبل با کمک نیروهای دانشگاهی در ناجا در حال اجراست.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص حوادث اسیدپاشی نیز گفت: سالانه بین 600 تا 700 مورد حادثه اسیدپاشی در کشور رخ می دهد که همه آنها علیه افراد نیست بلکه علیه اموال نیز این جرایم رخ داده است.

احمدی مقدم گفت: بیش از 90 درصد این جرائم کشف می شود گرچه مورد اصفهان هنوز منجر به کشف نشده است.

فرمانده پلیس کشور با تاکید بر اینکه ناجا این گونه جرائم را به شدت پیگیری می کند گفت: نیاز است قوانین سخت تری در این خصوص تدوین و قضات نیز با مجرمان اسیدپاشی با شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به نظارت های عمومی از فعالیت های این نیرو در استانهای کشور گفت: در این ارزیابی ها که از تابستان آغاز شده جهات ناپیدای قدرت نظیر قدرت حرفه ای گری، حقوق شهروندی، طرح بصیرت، بهره وری در نیروی انتظامی و ... مورد اریابی قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون 14 استان در این طرح مورد نظارت قرار گرفته اند که نمره 85 از 100 کسب کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار