تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۷۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست انجمن سینماگران جوان آبادان خبر داد:
برگزاری مسابقات «فیلم منطقه» در منطقه آزاد اروند
سرپرست انجمن سینماگران جوان آبادان از برگزاری مسابقات «فیلم منطقه» در ابتدای اسفندماه سال جاری در منطقه آزاد اروند خبر داد.

مجید عیدان امروز اظهار کرد: استارت آفرینواره عاشورایی اروند زده شد تا بتوانیم جشنواره عکسی میان عکاسان خرمشهری و آبادانی راه بیندازیم و بعد از فراخوان عکس، تصمیم گرفتیم، بخش فیلم باشیم و این بخش را به طور ملی اجرا کنیم.

وی تعداد آثار ارسالی را 162 اثر اعلام کرد و گفت: 162 اثر ارسال شد که 52 اثر پذیرفته شد و در خرمشهر و آبادان به نمایش درآمد.

سرپرست انجمن سینماگران جوان آبادان اضافه کرد: همچنین از ١١ گروه فیلمساز دعوت شد که در حدود پنج روز در خرمشهر مستقر شوند و راهپیمایی اربعین اثر خلق کنند که ظرف روزهای آینده تدوین، تنظیم، آماده و تحویل ما می‌شود.

عیدان با اشاره به روند داوری، تصریح کرد: در داوری، یک بخش سلیقه‌ای است و یک بخش ترکیب بدنی زوایای دید، که در دو بخش عکس و فیلم متفاوت بوده و بخش دیگر زاویه دید هنرمند نسبت به آثارش است.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم 52 و در بخش عکس 25 اثر در آفرینواره عاشورایی اروند شرکت داشتند، افزود: این آفرینواره در بخش فیلم سه فیلم برگزیده و در بخش عکس سه عکس برتر و سه عکس تقدیری داشت.

سرپرست انجمن سینماگران جوان آبادان از برگزاری جشنواره فیلم منطقه در منطقه آزاد اروند در اسفندماه سال جای خبر داد و گفت: قرار است از یکم تا چهارم اسفندماه سال جاری یک جشنواره فیلم منطقه‌ای با مشارکت 10 استان در منطقه اروند اتفاق بیافتد.

وی در پایان اضافه کرد: قرار است در این جشنواره منطقه‌ای آثار هنرمندان در سه محور عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه حضور داشته باشد و همچنین فیلم‌های ساخته شده در این آفرینواره نیز در بخش ویژه‌ای از این جشنواره منطقه‌ای به اجرا درآید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار