تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۷۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آفرینواره عاشورایی اروند در خرمشهر به کار خود پایان داد
مراسم اختتامیه آفرینواره عاشورایی شامگاه سه شنبه با معرفی نفرات برتر در تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد.

آفرينواره عاشورايي اروند از تاريخ 14 تا 18 آذرماه به صورت همزمان در شهرهاي آبادان، خرمشهر و مرز شلمچه برگزار ‌شد. در اين آفرينواره علاوه بر حضور عكاسان، 10 گروه چهار نفره براي تهيه فيلم از پياده روي بزرگ عزاداران اربعين حسيني در منطقه حضور یافتند. از ديگر مراحل برگزاري اين آفرينواره مي توان به نمايش 82 عنوان فيلم كوتاه در تالار مهر شهر آبادان و سالن خليج فارس خرمشهر از تاريخ 15 تا 17 آذر، برگزاري نمايشگاه عكس در موزه هنرهاي معاصر آبادان نام برد.

آفرينواره عاشورايي اروند با همكاري انجمن سينماي جوانان ايران، دفتر آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور فيلمسازان و عكاسان 10 استان حاضر در پنجاه و دومين جشنواره منطقه اي سينماي جوان، اروند برگزار ‌شد. آثار توليد شده در اين آفرينواره در قالب بخش ويژه جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان، اروند به نمايش درآمد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در آئین اختتامیه اولین آفرین واره عاشورایی اروند اظهار کرد: سینمای دینی و دفاع مقدس یکی از سینماهای مهم کشور است که سازمان منطقه آزاد اروند با در نظر گرفتن این موضوع در سال آینده نیز آفرین واره عاشورایی اروند را برگزار می کند.

سید مرتضی نعمت زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از سینماگران کشور ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند یک مشوق بسیار خوب برای آنها است.

وی با اشاره به اولین آفرین واره عاشورایی اروند افزود: آئین های عاشورایی از یک خصوصیت ویژه برخوردار است به نوعی که می توان از آن به عنوان یک الگو یاد کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: هنر عاشورایی، هنری است که دغدغه هر هنرمند ایرانی با هر تفکر و اندیشه که در این منطقه زندگی می کند را دارد.

وی بیان کرد: با یک برنامه ریزی خوب می توان چنین آئین هایی را به یک رویداد عظیم فرهنگی در کشور تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: ما اعتقاد داریم سینمای عاشورایی می تواند یکی از شاخصه های اصلی سازمان منطقه آزاد اروند باشد.

مسئول انجمن سینمای جوان آبادان نیز اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم امسال، 10 گروه از 10 استان کشور برای تهیه فیلم های عاشورایی به خرمشهر و آبادان دعوت و مستقر کرده بودیم که از برترین ها در این اختتامیه تقدیر شد.

وی افزود: این مراسم که در تالار خلیج فارس شهرستان خرمشهر برگزار شد با حضور ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای کشور، نعمت زاده معاونت فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام زم دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دیگر مسئولان دو شهر خرمشهر و آبادان همراه بود.

عیدان تصریح کرد: اتفاق جدیدی بود که بتوانیم10 گروه از 10 استان مختلف کشور با نگاه های متفاوت برای تهیه فیلم و عکس به خرمشهر و آبادان در محرم دعوت کنیم و امیدواریم این بنایی باشد برای سالهای آینده تا بتوانیم از سراسر کشور گروه هایی را در شلمچه به منظور تهیه فیلم هایی از مراسم باشکوه اربعین حسینی نیز مستقر کنیم.

آمادگی انجمن سینمای جوانان کشور برای آفرین واره

همچنین در ادامه مراسم حبیب الله ایل بیگی«رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور» نیز ابراز امیدواری کرد: انجمن سینمای جوان کشور آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد اعلام می کند.
 
حجت الاسلام محمد علی زم«معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور»، حبیب الله ایل بیگی«رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور»، سید مرتضی نعمت زاده«معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند»، همایون قنواتی«مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان» و مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در این آئین حضور داشتند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار