تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۷۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزنامه فرانسوی:
افسر مشهور جانشین بشار اسد می شود؟
سرهنگ سهیل، گزینه مورد حمایت ایران برای جانشینی بشار اسدیک روزنامه فرانسوی از یکی از افسران مورد حمایت ایران در ارتش سوریه به عنوان گزینه ای مناسب برای جانشینی بشار اسد رئیس جمهور سوریه یاد کرد.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون در این مطلب با عنوان " آیا سرهنگ سهیل الحسن مشهور به پلنگ رقیب اسد می شود؟" نوشت: "سرهنگ سهیل الحسن معروف به "نمر" (پلنگ) یعنی از برجسته ترین فرماندهان نظامی حکومت سوریه در جنگ با مخالفان و گروه های اسلامگرای مسلح در این کشور است."

او به عنوان یکی از نزدیک ترین افراد به بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می آید. این نظامی وفادار به اسد توانسته است پلکان هرم قدرت را یکی پس از دیگری طی کند و احتمالا حتی با استفاده از اعتماد ایران و روسیه به خود، بتواند صندلی ریاست جمهوری را نیز به دست آورد.

سرهنگ سهیل الحسن که در میدان جنگ در سوریه به پلنگ معروف است از شخصیت های محوری و روبه ترقی در دستگاه امنیتی سوریه است. او به سبیل کم پشت بعثی خود و کلاه کج اش معروف است.

بعثی ها در سوریه به صورت تراشیده و گذاشتن سبیل کم پشت معروف هستند. نحوه آریش صورت حافظ اسد و بشار اسد سران سابق و فعلی سوریه به عنوان رهبران سابق و فعلی حزب بعث سوریه نیز مؤید این موضوع است.

همچنین از این نظامی به عنوان مهندس اصلی و استراتژیک دولت سوریه برای مقابله با اعتراضات 4 سال اخیر یاد می شود.

او در این مدت پیروزی های بسیاری را کسب کرد که از مهمترین آنها می توان به شکست محاصره مناطق حامیان دولت در شهر حلب و آزادسازی روستاهای شمال شرقی حلب، شهر مورک در حومه شهر حماه و آزادسازی میدان گازی "شاعر" از داعش اشاره کرد.

سهیل 44 ساله هم مثل اسد از علوی های اهل لاذقیه، واقع در غرب سوریه است. کسی که هم اکنون از سوی رسانه های مخالفان، به عنوان تهدیدی برای بشار اسد شناتخته می شود.

معروف است که سرهنگ سهیل عاشق میدان جنگ است و حتی قسم خورده پسر 5 ساله اش را نخواهد دید مگر پس از تحقق پیروزی کامل در مقابل مخالفان مسلح. هوادارانش این موضوع را نشان دهنده اخلاص وی می دانند.

این عضو و هوادار دو آتشه حزب بعث، فارغ التحصیل دانشکده نیروی هوایی سوریه است. هم اکنون بسیاری از فیلم ها و عکس های مشارکت او در جنگ سوریه، در گوشی های موبایل هواداران اسد دیده می شود.

روزنامه القدس چاپ لندن هم به نقل از منابع آگاه نوشت: بسیاری از سربازان ارتش سوریه معتقدند در صورتی که یک روز قرار باشد کسی جانشین بشار اسد رئیس جمهور سوریه باشد او قطعا سرهنگ سهیل الحسن است.

منابع آگاه می گویند قدرت اصلی سرهنگ سهیل نه از اسد بلکه از ایران است به ویژه اینکه ایران به عنوان هم پیمان اصلی سوریه به سرهنگ سهیل اعتماد کامل دارد. سرهنگ سهیل البته مورد توجه روسیه هم قرار گرفته است.

روزنامه لیبراسیون گزارش خود را با این گزینه به پایان می برد: با وجود همه گمانه زنی ها پلنگ همچنان نظامی وفادار بشار اسد است.

 ناآرامی ها در سوریه از 4 سال پیش آغاز و هم اکنون به جنگ داخلی فراگیر و گسترده ای تبدیل شده است.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار