تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۷۷۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد:
تغییر وضعیت حاشیه اروندرود از دفاعی به رفاهی
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: وضعیت دفاعی حاشیه اروندرود (دژ خاکی) به وضعیت رفاهی برای مردم این مناطق تبدیل می‌شود.

علی شمخانی امروز در حاشیه آئین کلنگ‌زنی عملیات برداشت دژ خاکی مینوشهر اظهار کرد: افزوده شدن آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد در راستای توسعه یکی از پایه‌های اساسی استان یعنی توسعه تجارت بود تا به شکلی بتوانیم آسیب‌های جدی که مردم قهرمان آبادان و خرمشهر و مینوشهر در طول جنگ دیدند را جبران کنیم.

وی افزود: در این راستا مانعی وجود داشت که روزی در حقیقت در این موانع شرافت ملت ایران اسلامی در آن دفاع می‌شد و آن دژ دفاعی سراسری اروندرود بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قرار است امروز این دژ به شکل هندسی شده از وضعیت دفاعی به وضعیت رفاهی تبدیل شود تصریح کرد: برای این امر نیازمند دو چیز بودیم، نخست آنکه ما نسبت به اروندرود احساس امنیت کامل داشته باشیم که امروز این احساس را ما داریم و دوم آنکه انجام این کار تاثیر منفی در کاهش توانمندی دفاعی ما نداشته باشد.

شمخانی یادآور شد: برای این منظور طراحی‌هایی صورت گرفت تا این فضاها تبدیل به فضاهای مختلف و متنوعی شود که بتواند رفاه اقتصادی مردم را به ارمغان آورد ضمن آنکه کارکرد دفاعی خود را به شکل مورد نیاز در حداقل‌های ممکن حفظ کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی از این اقدام به عنوان یک اقدام بزرگ پس از خاتمه جنگ تحمیلی نام برد و ادامه داد: از این پس یکی از موانع توسعه‌ای در منطقه (وجود دژ خاکی) رفع خواهد شد به این امید که در ادامه گام‌هایی برای توسعه این مناطق برداشته شود و منافع شیرین منطقه آزاد اروند به ذائقه مردم آبادان و خرمشهر منتقل شود.

شمخانی با بیان اینکه این کار یکی از گام‌های اصلی در راستای توسعه منطقه است، گفت: در برخی نقاط دژ برداشته شده اما در مینوشهر قرار است تا 11 کیلومتر آن برداشته شود و به ترتیب در فازهای بعدی نیز مابقی دژ به ترتیب برداشته می‌شود.

به گفته وی پس از آنکه یک نمونه پایلوت فراهم شد این طرح در تمام منطقه توسعه پیدا می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار