تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۷۷۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای عالی امنیت‌ملی خبر داد:
قول مساعد وزیر امورخارجه عراق در همراهی برای لایروبی اروند
دبیر شورای عالی امنیت‌ملی ایران از قول مساعد وزیر امور خارجه عراق در همراهی به‌منظور یافتن راه‌حلی مناسب برای لایروبی اروند رود خبر داد.

علی شمخانی امروز با اشاره به اینکه موضوع لایروبی اروند یک بحث دو جانبه میان ایران و عراق است اظهار کرد: در ملاقاتی که وزیر امور خارجه عراق در سفر اخیر خود به ایران با من داشت (دو سه روز اخیر) موضوع لایروبی اروندرود و اهمیت حل این مشکل به منظور توسعه اقتصادی منطقه به عنوان یک گلوگاه شد.

وی افزود: طرف عراقی قول داد که از لحظه ملاقات به بعد به دنبال راه‌حلی باشد که بتوانیم این مشکل را با دوستان عراقی‌مان حل کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه بازدیدش از مرز شلمچه، شرایط موجود آن را پرشور و با نشاط خواند و عنوان کرد: این گونه حس کردم که معاضدت، دوستی و انسجامی که میان مردم وجود دارد همچون انسجام و مشارکتی بود که در زمان جنگ در مرز شلمچه، راه آهن و منطقه محرزی در دفاع از شهرهای آبادان و خرمشهر وجود داشت.

شمخانی تصریح کرد: مردم و به‌ویژه عشایر منطقه با حضور پرشور و خودجوش خود در منطقه و برپایی تکایایی برای پذیرایی و استقبال از زوار حال و هوای خوبی را به منطقه داده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دولت تمهیداتی را در سطح ملی، استان و با کمک و همراهی نیروهای منطقه آزاد اروند، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در مرز شلمچه فراهم کرده بودند تا انبوه جمعیتی که فراتر از ظرفیت‌های تعبیه شده قبلی به عراق رفته بودند، بتوانند به سهولت بازگردند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار