تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت هوای کشور در اربعین
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از شرایط جوی کشور در روز اربعین از ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب به کشور خبر داد.

احد وظیفه گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز جمعه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود اما از اواسط وقت روز شنبه برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز یکشنبه برای مناطق وسیع‌تری از شمال غرب و غرب و به تدریج سواحل غربی دریای خزر بارش پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: این‌بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

به گفته وظیفه، از صبح روز دوشنبه دامنه بارش شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های غربی البرز، و نیمه غربی سواحل جنوبی دریای خزر را فراخواهد گرفت و در بعدازظهر این روز به جنوب غرب کشور خواهد رسید.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه روز سه‌شنبه در کل نیمه غربی کشور فعال خواهد بود، گفت: همچنین برابر آخرین پیش‌بینی‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور

وی با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و سبب بارش باران، برخی نقاط رعد و برق وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف می‌شود گفت: روز یکشنبه نیز شمال غرب و بخش‌هایی از غرب این وضعیت تداوم خواهد داشت و این سامانه روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب و غرب، غرب دریای خزر، مناطقی از جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های غربی البرز را در بر می‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه در روز سه‌شنبه نیز علاوه بر نواحی ذکر شده،‌ دامنه‌های مرکزی البرز و بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی زاگرس تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت، گفت: بر این اساس وضع هوای کشور از بعدازظهر شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، وزش باد، برخی نقاط رعد و برق و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و در روز یکشنبه نیز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان و اردبیل بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در روز دوشنبه نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، اردبیل، همدان، مرکزی، لرستان و گیلان بارش باران و برف، وزش باد و در استان خوزستان رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است و از این رو توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها در مناطق فوق به کار گرفته شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار