تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۷۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگ پژوهش در خوزستان طنین‌انداز شد
با آغاز هفته پژوهش و فناوری، زنگ استانی پژوهش صبح امروز(يك‌شنبه، 24 آذرماه) با حضور مسئولان در دبيرستان استعدادهاي درخشان فرزانگان ناحیه 3 اهواز به‌‌صدا در‌آمد.

در اين برنامه علی عماد، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، به نقش پژوهش در صرفه‌جويي منابع مالي و اقتصادي اشاره و تاكيد كرد: ما پژوهش مي‌كنيم تا از دوباره‌كاري پروژه‌هاي تحقيقاتي جلوگيري كرده و در منابع مالي و اقتصادي‌كشور صرفه‌جويي كنيم.

وي از آموزش و پرورش خواست كه دانش‌آموزاني كاونده و پژوهشگر تربيت كند.

در اين مراسم هم‌چنين محمد تقي‌زاده مديركل آموزش و پرورش خوزستان، ماندگارترين منابع و ثروت هر كشور را "انسان دانا" عنوان و اظهار‌داشت: ثروت ماندگار در دنياي امروز چيزي جز "انسان دانا" نيست؛ هم‌اكنون طرح جديد تربيت "انسان دانا" در سراسر دنيا در حال پياده‌سازي است؛ اين درحالي‌است‌كه حضور "انسان دانا" از هزار سال پيش در شعر شاعران و اديبان ايران تجلي يافته‌بود.

تقي‌زاده با بيان اين‌كه بايد دانش‌آموز ذهني خلاق و پرسشگر داشته‌باشد، گفت: بايد ذهن پرسشگر را در دانش‌آموزان تقويت كرده و دانش‌آموز به‌سمتي پيش برود كه تحقيق و پژوهش در او نهادينه شود تا دانش‌آموزاني جسور، پرسشگر و محقق در استان تربيت شوند.

تقي‌زاده همچنين به 5 نفر از دانش‌آموزان حاضر در اين مراسم كتاب "تاريخ اهواز"، از تالیفات خودش، را اهدا كرد.

در این مراسم همچنین دكتر محمد رعايايي‌اردكاني سرپرست دانشگاه شهيد‌چمران اهواز، با اشاره به‌اين كه ايران از ثروت‌هاي منابع‌طبيعي و انساني سرشار است، تاكيد‌كرد: آمار دانشجويان فارغ‌التحصيل با آمار طر‌ح‌هاي پژوهشي هم‌خواني ندارد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها كارهاي پژوهشي انجام نمي‌دهند؛ اين‌ در‌حالي‌ است‌ كه كشور ما از بهره هوش بالايي در دنيا برخوردار است و بايد دانشجويان با استفاده از اين بهره هوشي، بتوانند از منابع موجود در كشور بهره‌برداري كنند.

وي هم‌چنين از مسئولان خواستار شد تا منابع لازم براي پژوهش را در اختيار دانشجويان قرار دهند و خطاب به دانش‌آموزان با تاکید بر لزوم انجام تحقيق و پژوهش در تمام مراحل زندگي، به آن‌ها مطالعه كتاب "زندگي دكتر حسابي" را توصيه کرد.

در پايان اين مراسم از زهرا روشنگر، فاطمه محمدعلي‌نژاد و فاطمه سياه‌پوش‌ به‌عنوان دانش‌آموزان پژوهشگر برتر استاني و از معصومه دهقاني‌زاده، احسان عطاران، ناصر رادمند به‌عنوان معلمان پژوهشگر برتر اداره آموزش و پرورش ناحيه 3 اهواز تجليل شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار