تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۷۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خوزستان آغاز به‌کار کرد
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خوزستان لحظاتی پیش با حضور عماد، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری و سایر مسئولان استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان آغاز به‌کار کرد.

در این نمایشگاه که تا 27 آذرماه برپاست، 34 دانشگاه، سازمان و دستگاه اجرایی استان دستاوردهای خود را در فضایی به مساحت هزار و 350 متر به نمایش می‌گذارند.

در کنار این نمایشگاه دومین فن‌بازار استان با حضور 26 شرکت برپاست.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خوزستان در ساعات 9 تا 12 و 16تا 20 برای بازدید عموم فعال است.

تخصیص حدود 17 ميليارد تومان اعتبار پژوهشی تا پايان امسال

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شهيد چمران اهواز در خصوص سهم بخش پژوهش این دانشگاه از اعتبارات امسال، گفت: ​با توجه به توصيه وزارت علوم كه بايد سهم اعتبارات پژوهش 15 درصد از بودجه كل دانشگاه باشد، پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال رقمي در حدود 17 ميليارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص يابد كه اين رقم در سال‌گذشته حدود 12 تا 13 ميليارد تومان بود.

 دكتر ابراهيم حاجي‌دولو در حاشیه نمایشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري استان با بيان اين‌كه این دانشگاه از سه حوزه واحدهاي پژوهشي و واحدهاي تحقيقاتي، مراكز رشد فناوري و دستاوردهاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري استان حضور يافته است، عنوان‌کرد:​ سعي شده از اين سه كانال چشم‌اندازي از فعاليت‌هاي پژوهشي كه در دانشگاه در سطوح مختلف انجام مي‌شود به نمايش درآيد.

وی مهمترين ويژگي نمايشگاه امسال را همزماني با نمايشگاه كتاب عنوان و اظهاركرد: ​در حقيقت كتاب و آموزش زيربناي پژوهش و فناوري است و اين هم‌زماني و تقارن نيز موجب استقبال بيشتر از نمايشگاه شود.

حاجي‌دولو  برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري را در جهت آشنايي آحاد مردم، دانشجويان و دانش‌آموزان با جريان كارهاي پژوهشي انجام شده در استان و ترغيب آن‌ها به انجام كارهاي پژوهشي و فناوري دانست و خاطرنشان‌كرد: با توجه به اين‌كه امسال تاكيد بر توجه بيشتر به حوزه فناوري است و همچنين با توجه به حضور شركت‌هاي بزرگ صنعتي در استان، مساله فناوري، توليد و خودكفايي در زمينه تجهيزات پيشرفت صنعت نفت، گاز و پتروشيمي مورد نياز در استان رويكرد عمده نمايشگاه است.

وی با بيان اين‌كه دانشگاه شهيد چمران درصدد است با همكاري پارك علم و فناوري مراكز رشد و شركت‌هاي دانش‌بنيان در زمينه توليد تجهيزات مورد نياز صنعت نفت گام‌هاي بيشتري بردارد، نمايشگاه را عرضه‌محور توصيف‌كرد و گفت: درخصوص بحث تقاضامحوري، دانشگاه شهيد چمران نشست‌هاي نيازسنجي پژوهش كاربردي را برنامه‌ريزي كرده است كه امروز از ساعت 10 تا 12 دو نشست در دانشكده‌هاي مهندسي و علوم آب دانشگاه برگزار مي‌شود.

دبير اجرايي ستاد استاني هفته پژوهش و فناوري با اشاره به اهداف برگزاري نمايشگاه، در خصوص مخاطبان نمايشگاه، گفت:​ انتظار مي‌رود آحاد مردم به خصوص دانشجويان و دانش‌آموزان از نمايشگاه بازديد كنند و از ديدن كارهاي عرضه‌شده در نمايشگاه ايده بگيرند زيرا سنگ بناي پژوهش ايده و فكر و نمايشگاه محلي براي جرقه‌هاي ذهني و فكري است؛ بنابراين اين بازديد مي‌تواند يك سنگ بنا براي اقدامات بعدي باشد.

ارائه مشاوره در حوزه دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش

دبیر کمیته اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری در خوزستان با بیان این‌که نمایشگاه تا 27 آذرماه پذیرای بازدید عموم است، در خصوص ارائه مشاوره‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: قرار است در نمایشگاه امسال، پارک علم و فناوری استان مشاوره‌های ثبت اختراع، تجاری‌سازی و مشاوره حوزه دانش‌بنیان را به علاقه‌مندان ارائه ‌دهد.

دکتر بابک مختاری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌آوری استان با بیان این‌که تعداد شرکت‌کنندگان امسال 60 دانشگاه، سازمان، دستگاه اجرایی و شرکت فن‌بازار است، اظهارکرد: نمایشگاه هفته پژوهش امسال در سالن فجر محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی خوزستان، در فضایی به مساحت 1400 مترمربع و در قالب 88 غرفه برپا شده است.

وی حضور بعضی سازمان‌ها مانند بسیج علم و فناوری سپاه، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، شرکت مخابرات خوزستان، شهرداری، گروه ملی صنعتی فولاد و شرکت فولادکاران جمع را در نمایشگاه پررنگ‌تر از سال قبل دانست  و در خصوص عرضه محصولات جدید در نمایشگاه امسال، گفت: در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و غرفه‌های فن‌بازار محصولات جدید عرضه شده است؛ همچنین هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه از سایت انجمن پیشگامان علم و فناوری استان رونمایی شد.

دبیر کمیته اجرایی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در خصوص رویدادهای جدید نمایشگاه امسال، اظهارکرد: در غرفه اداره‌کل میراث فرهنگی استان یک تابوت مرمت از دوره اشکانی به نمایش گذاشته شده است. همچنین مسابقه صندلی‌های روزنامه‌ای توسط دانشگاه آزاد و در سالن تندگویان دانشگاه شهید چمران برگزار می‌شود.

مختاری افزود: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، شرکت فولاداکسین و دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه‌های از قبیل برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی را در برنامه خود دارند.

وی یادآورشد: تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال نسبت به سال‌گذشته دو شرکت‌کننده بیشتر دارد. همچنین گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت فولاد خوزستان و دانشگاه رامین برای نخستن‌بار در این نمایشگاه، دستاوردهای پژوهش و فناوری خود را در معرض نمایش گذاشتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار