تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۷۷۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار روحانی با خانواده آیت الله مهدوی کنی
رئیس جمهور، شخصیت والا و جامع آیت‌الله مهدوی کنی را به عنوان عالمی فرهیخته و هدایتگری سلیم‌النفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ ارزیابی کرد
رئیس جمهور، شخصیت والا و جامع آیت‌الله مهدوی کنی را به عنوان عالمی فرهیخته و هدایتگری سلیم‌النفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» عصر دوشنبه و در دیداری صمیمی با خانواده حضرت آیت‌الله مهدوی کنی(ره)، ضمن بیان خاطراتی از همراهی با ایشان در دوران مبارزه، دستگیری و تبعید افزود: آیت‌الله مهدوی کنی شخصیتی بسیار تاثیر گذار در پیروزی، استقرار و تحکیم انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌ها بود و این ثبات قدم ناشی از مسیر مستقیم و استوار ایشان در پیگیری ارزشهای نهضت اسلامی بود.

رئیس جمهور با یادآوری علاقه زیاد امام راحل و همچنین اعتماد مقام معظم رهبری به آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: ایشان تحلیلگری نافذ، معتدل و دور اندیش در حوزه سیاست بود و حق بزرگی بر انقلاب، نظام و همه ما دارند چرا که در همه مواقع و مواقفِ انقلاب، و در مسیر اهداف انقلاب از خود و خانواده گذشت.

دکتر روحانی ضمن بیان ویژگی های فردی آن مرحوم و تعلق خاطری که به عنوان یک پدر معنوی نسبت به ایشان وجود داشت، افزود: آیت الله مهدوی کنی همواره متخلق و خوشرو بودند و به دلیل همین سلوک شخصی علاوه بر خانواده، جامعه نیز مجذوب ایشان می‌شدند.

رئیس جمهور وجود فرزندان صالح بویژه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی را از برکات ماندگار آیت‌الله مهدوی کنی(ره) دانست و در پایان برای علو درجات آن مرحوم دعا کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار همسر آیت‌الله مهدوی کنی نیز، باور قلبی به خداوند متعال و ارزش های الهی را مهمترین ویژگی شخصیتی آن مرحوم دانست و گفت: ایشان با همه توان خود را وقف خدمت به انقلاب و حفظ نظام کرد و چنانچه مشکلی پدید می‌آمد، در اصلاح امور پیشگام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی نیز در این دیدار از عیادت، رسیدگی ها و دستورات رییس جمهور در دوران کسالت و نیز رحلت آیت‌الله مهدوی کنی تشکر و حضور مستمر مسئولان ارشد دولت در کنار خانواده و همچنین فراهم آوردن امکانات لازم برای رسیدگی های پزشکی را موجب دلگرمی و قدردانی دانست.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار