تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۷۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال خوزستان
شکست خانگی استقلال شوشتر صدرنشین مسابقات
رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های خوزستان هفته دوازدهم خود را پشت سرگذاشت و با انجام هفت دیدار جمعا 17 توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و سرنوشت قهرمانی نیم فصل به روز آخر کشیده شد.

در مهم‌ترین اتفاق هفته، تیم صدرنشین استقلال شوشتر در خانه شکست خورد تا نتواند در فاصله یک هفته مانده به پایان دور رفت عنوان قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرد و شهرداری شمس‌آباد دزفول به شکست‌ناپذیری خود ادامه داد.

تیم‌های استقلال شوشتر، جنوب سوسنگرد و شهرداری شمس‌آباد دزفول از مدعیان کسب قهرمانی نیم فصل به شمار می‌روند.

در حساس‌ترین دیدار این هفته، تیم‌های استقلال شوشتر و شاهین ندسا ماهشهر در استادیوم تختی شوشتر به مصاف هم رفتند؛ سفیدپوشان ماهشهری مقابل میزبان شوشتری خود به برتری رسیدند تا علاوه بر شکست تیم صدرنشین به روند روبه رشد خود ادامه دهند.

این تیم به سومین برد متوالی خود دست یافت؛ در این دیدار شاگردان سمیر مجیدی‌نسب موفق شدند با نتیجه دو بر یک استقلال شوشتر را شکست دهند؛ گل‌های شاهین را از روی نقطه پنالتی امیر بنی‌سعید و ساجد حردانی وارد دروازه آبی‌پوشان شوشتری کردند.

شاگردان اکبر مرادیان سرمربی تیم استقلال شوشتر که نمی‌خواستند نتیجه این دیدار خانگی را واگذار کنند، تلاش بسیاری برای ایجاد خطر و خلق موقعیت روی دروازه تیم شاهین انجام دادند اما فقط توانستند در دقیقه 80 توسط محمدرضا کاییدانی یک گل را پاسخ دهند؛ نیما شریف‌هندیجانی هافبک تیم شاهین ندسا ماهشهر، چهره شاخص این دیدار تماشایی و جذاب بود.

استقلال با قبول این شکست با 26 امتیاز به صدرنشینی خود در این رقابت‌ها ادامه داد؛ شاهین هم اسب خود را زین کرده تا همچنان به صدر جدول نزدیک باشد، این تیم با کسب 22 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال خوزستان با ادامه شکست‌ناپذیری شهرداری شمس‌آباد دزفول پیگیری شد، دو تیم بالای جدولی شهرداری و جنوب سوسنگرد در استادیوم شهید مجدیان دزفول به مصاف هم رفتند که تیم جنوب سوسنگرد شکست یک بر صفر را در برابر میزبانش پذیرفت.

شاگردان ایرج رضایی با تک گل ایمان علیدادی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به برتری دست یافتند؛ تیم جنوب نیز  در دقیقه 80 بازی یک ضربه پنالتی را از دست داد؛ شهرداری که همچون اکثر دیدارهای این فصل در خانه به پیروزی رسید با کسب 24 امتیاز برابر با جنوب و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول باقی ماند.

در دیگر دیدار که در شهر رامهرمز انجام شد، دو تیم استقلال و جنوب باغملک کار خود را با  تساوی یک بر یک به پایان بردند؛ استقلال که نیمه اول را با تک گل حسن رشیدی پیروز به رختکن رفته بود؛ محمد محمدی در لحظات ابتدایی نیمه دوم دروازه حکیم شریفی را به زیبایی باز کرد تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

استقلال با دگرگونی در این فصل تا اینجای کار انتظارات فوتبال دوستان رامهرمزی را برآورده نکرده و با کسب 16 امتیاز در جای هشتم قرار گرفته است، جنوبی‌ها که فوتبال را زیبا بازی می‌کنند با کسب 19 امتیاز در مکان پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

به‌دنبال خطای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال و اعتراض سرقلی سرمربی تیم جنوب باعث شد داور مسابقه وی را از زمین بازی اخراج کند.

استقلال رامشیر با محمود عساکره مربی جوان و در عین حال بازیکن با تجربه‌ خود در زمین حریفش ماهان سوسنگرد با یک بازی آگاهانه و حساب شده به پیروزی با ارزش سه بر یک دست یافت، آبی‌پوشان رامشیر با این پیروزی به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سروسامان بخشید و با کسب 15 امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفت؛ پیمان آلبوغبیش دو بار و عباس کردزنگنه چهره برتر زمین گل‌های استقلال را به ثمر رساندند و تک گل ماهان را هانی ساکی به ثمر رساند.

در دیگر دیدار این هفته، تیم پارسیان همت بندرامام خمینی در ویس به تساوی دو بر دو رسید و یک امتیاز ارزشمند از تیم پرسپولیس ویس به‌دست آورد، قرمزپوشان ویسی در حالی که تا دقایق آخر بازی با نتیجه دو بر یک از حریف خود پیش بود در نهایت بازی با نتیجه تساوی دو بر دو خاتمه پذیرفت.

پارسیان تا دقیقه 35 بازی بدلیل دیر رسیدن بازیکنانش 10 نفره به مصاف حریف رفت و یک فوتبال زیبا و تماشاگرپسند ارائه داد، پرسپولیس با 19 امتیاز در رده ششم و پارسیان با 8 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند، دراین مسابقه حسن سواری در دقیقه 20 و علی عموری در دقیقه 42 برای پرسپولیس ویس موفق به گلزنی شدند و در آن سوی میدان مصطفی بچاری در دقیقه 35 و مسلم صیادی در دقیقه 85 گل‌های پارسیان همت بندر امام را به ثمر رساندند.

در دیگر دیدار هفته دوازدهم، تیم یاران بندر ماهشهر در استادیوم شهدا موفق شد با یک گل دیرهنگام تیم انتهای جدولی کارگر شادگان را مغلوب کند و سه امتیاز شیرین خانگی را به جمع اندوخته‌های خود اضافه کند.

برای تیم یاران در دقیقه 85 جعفر قیم گلزنی کرد، همچنین شهباز دیگر نماینده شادگان در خانه مقابل میهمان خود سپاهان ایذه با دو گل شکست خورد تا تعویض مربی هم برای تیم شهباز کارساز نباشد، دراین دیدار ستار باقری در دقیقه 15 و مسعود محمودی در دقیقه 90 گل‌های زردپوشان ایذه‌ای را به ثمر رساندند.

فردین‌وندی زراس دروازه‌بان تیم سپاهان ایذه با جای‌گیری مناسب و خروج‌های مطمئن همه راه‌ها را بر مهاجمان حریف بست تا ستاره تیمش لقب بگیرد، سپاهان با این پیروزی 17 امتیازی شد و  به رده هفتم جدول صعود کرد، شهباز نیز با 6 امتیاز همچنان در قعر جدول باقی ماند.

فوتبال شادگان که با خرید امتیاز وارد مسابقات لیگ برتر فوتبال خوزستان شد تا اینجای کار به اکثر حریفان نه نگفته و تسلیم شده‌اند.

با انجام این مسابقات در جدول رده‌بندی، تیم استقلال شوشتر با 26 امتیاز صدرنشین است، تیم‌های جنوب سوسنگرد و شهرداری شمس‌آباد دزفول با کسب 24 امتیاز و بر حسب تفاضل گل رتبه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی را در اختیار دارند و تیم شاهین ندسا ماهشهر با 22 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار